fbpx

Proton Suprima S ‘widebody’ masuk pusingan akhir Hot Wheels Legends Tour 2022

Widebody_Suprima-S-02

TIADA yang lebih membanggakan apabila anak tempatan berjaya membawa nama Malaysia ke pentas dunia, tidak kira dalam apa jua bidang sekalipun.

Terbaru, sebuah Proton Suprima S ‘widebody’ rekaan William Chong telah disenarai pendek sebagai finalis dalam acara Hot Wheels Legends Tour 2022.

Menurut Hot Wheels, daripada 24 finalis yang dipilih dari rantau Asia Pasifik, Amerika Latin, Eropah dan Amerika Utara, hanya empat penyertaan akan dipilih sebagai pemenang. Apa yang menarik, setiap kereta pemenang akan dijadikan kereta mainan die-cast Hot Wheels dalam skala 1:64!

Nasib setiap peserta tidak bergantung kepada barisan juri, sebaliknya peminat dari seluruh dunia berpeluang untuk memilih kereta kegemaran masing-masing menerusi sistem undian atas talian yang akan diadakan menerusi Instagram Stories @hotwheelsofficial.

Jadi ayuh rakyat Malaysia, gunakan kuasa di tangan anda untuk memastikan Suprima S rekaan William ini dipilih sebagai salah satu pemenang Hot Wheels Legends Tour 2022.

Baru sahaja dinobatkan sebagai pemenang Hot Wheels Legends Tour Malaysia bulan lalu, Suprima S ini memakai kit badan lebar kustom yang dipadankan dengan bonet karbon, cermin sisi ala F1 dan rim Rays CE28N berukuran 18 inci. Ia juga mempunyai lubang intake karbon yang direka secara kustom pada lampu depan kanan.

Enjin asal 1.6-turbo CFE juga telah diubahsuai dengan Race Chip, penapis udara jenis open pod, sistem ekzos kustom dengan sistem ‘catback’ dari Golf GTI Mk6 dan radiator aluminum SARD.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved