fbpx

Honda Accord 2023 teaser – reka bentuk lebih kemas, skrin sentuh terbesar setakat ini

01 2023 Honda Accord

SEDAR tak sedar, Honda Accord yang ada ketika ini (generasi ke-10) sudah berada dalam pasaran sejak 2017. Ini bermakna sudah tiba masanya sedan segmen D itu digantikan dengan model generasi baharu.

Sebelem model generasi ke-11 itu didedahkan sepenuhnya pada bulan November ini, Honda terlebih dahulu menyiarkan tiga imej teaser yang menampakkan sebahagian reka bentuk luaran dan dalaman sedan itu.

Imej luaran menunjukkan Accord baharu mempunyai bahagian depan yang lebih kemas dan bersegi, dengan gril berbentuk heksagon dan lampu utama yang tajam. Gril tersebut dihiasi dengan motif tiga segi, manakala lampu utama tersebut mempunyai DRL pada bahagian atas.

Tidak seperti sebelum ini, bahagian bawah bampar depan kini mempunyai bukaan udara dengan tiga palang yang disusun secara melintang. Sekali imbas, elemen-elemen ini membuatkan Accord baharu mirip HR-V.

Sementara itu, bahagian belakang pula menunjukkan perubahan yang lebih ketara. Lampu berbentuk pengepil kertas telah digantikan dengan lampu melintang yang kelihatan seperti mempunyai efek ‘smoked’.

Untuk ruang kabin, Honda hanya mendedahkan skrin berukuran 12.3 inci yang dikatakan skrin paling besar pernah ditawarkan pada model Honda setakat ini. Menurut syarikat itu, skrin tersebut dilengkapi dengan sistem infohibur Google yang menawarkan ketersambungan ‘on-the-go’.

Dari segi teknikal pula, Accord generasi baharu akan dikuasakan oleh trenkuasa hibrid. Perincian mengenai trenkuasa ini tidak dinyatakan namun menurut Honda, ia “lebih responsif” dan “seronok untuk dipandu”.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved