fbpx

Setel kini tawar ciri bantuan auto – penukaran bateri dan tayar, jump-start dan lain-lain

01. Settle beyond fuel with Setel’s latest auto assistance feature

APLIKASI Setel kini tidak lagi terhad kepada pengisian petrol sahaja. Terbaru, pengguna aplikasi itu boleh mendapatkan perkhidmatan bantuan auto seperti menukar bateri, ‘jump-start’, menukar tayar, bantuan mengisi minyak kecemasan, membuka kenderaan terkunci serta menunda.

Menurut Setel, kemudahan ini boleh diakses oleh pengguna pada bila-bila masa dan bantuan akan dihulurkan dalam kadar segera.

Lebih menarik lagi, bagi setiap transaksi ini, pengguna Setel juga dapat memperoleh mata ganjaran Mesra yang boleh digunakan untuk menebus petrol dan pelbagai ganjaran menarik yang lain.

Mazlin Erawati Ab Manan, Ketua Pegawai Eksekutif Setel berkata, “Kemudahan bantuan kenderaan ini menyenangkan pengguna kenderaan dengan akses ke atas pelbagai aneka keperluan di hujung jari mereka. Usaha sama dengan Bateriku.com ini dapat mempercepatkan usaha pemberian bantuan kepada pengguna Setel yang terkandas, mengurangkan stres yang dialami oleh mereka.”

Untuk menggunakan perkhidmatan bantuan auto, pengguna hanya perlu menekan butang ‘Auto Assistance’ di laman utama aplikasi Setel. Selepas menekan butang ini, pengguna akan dapat melihat semua jenis bantuan yang ditawarkan berserta harga.

Selepas memilih bantuan yang dikehendaki, pengguna perlu memasukkan lokasi, info tambahan seperti mercu tanda dan warna kenderaan,nombor pendaftaran serta jenama dan mode kenderaan. Bantuan akan dihantar ke lokasi selepas pengesahan dilakukan.

Azarol Faizi bin Zakaria Ansari, Ketua Pegawai Eksekutif Bateriku.com menambah, “Pertambahan bilangan kenderaan di jalan raya semakin meningkat. Justeru itu, sebagai pembekal perkhidmatan bantuan tepi jalan nombor 1 di negara, misi kami adalah untuk menjadikan perkhidmatan kami lebih mudah dimanfaatkan oleh semua pengguna kenderaan di Malaysia, melalui inisiatif integrasi API dengan pelbagai aplikasi mobil seperti Setel.

Setakat ini, Bateriku.com telah memberi khidmatnya kepada hampir satu juta pelanggan di seluruh negara dan kejayaan ini ditunjangi oleh ekosistemnya yang inklusif yang terdiri daripada juruteknik gig (Bhero), usahawan (BPpreneur), rakan bengkel (BBuddy) dan 130 buah outlet fizikal Bateriku.com di seluruh negara. Kami berbesar hati untuk menawarkan solusi bantuan tepi jalan kami secara langsung buat pengguna Setel, dan kami juga komited untuk membekalkan pengalaman kepenggunaan yang terbaik.”

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved