fbpx

Honda Civic kini dengan varian e:HEV RS, tempahan dibuka, berapa harga agaknya?

honda civic rs 2022 01

HONDA Malaysia mengumumkan kehadiran varian baharu untuk Civic, iaitu e:HEV RS. Tidak seperti Civic RS sebelum ini yang dikuasakan enjin 1.5-liter VTEC Turbo, varian RS e:HEV mendapat enjin 2.0-liter hibrid.

Tempahan untuk Civic varian baharu ini juga telah dibuka. Berapa agaknya harganya?

Dari segi teknikal, enjin 2.0-liter itu merupakan unit naturally-aspirated (NA) dengan kitaran Atkinson. Ia menghasilkan 139hp dan 189Nm tork, dan enjin ini sebahagian dari sistem Intelligent Multi-Mode Drive (i-MMD).

Elektrik motor padanya pula menjana 181hp dan 315Nm tork, menghantar kuasa secara terus kepada tayar depan dan pada kelajuan lebih tinggi, akan mengunci klac untuk lebih kecekapan.

Sistem ini juga terdiri dari bateri 72 sel baharu, Intelligent Power Unit, dan transmisi E-CVT (electric continuously variable transmission).

Dari segi penampilan luaran, Civic RS hibrid ini mirip dengan versi petrol, tetapi terdapat perbezaan iaitu rim 18-inci dwi-tona, kemasan biru pada lencana Honda, dan emblem e:HEV di belakang. Terdapat juga beberapa krom di gril depan, dalam lampu depan, dan di garisan tingkap.

Civic e:HEV RS juga menjadi model pertama Honda di negara ini yang mendapat Smart Key Card yang berfungsi sebagai pengganti kepada kunci kereta biasa.

Untuk tempahan dan maklumat lanjut, boleh layari prebook.honda.com.my atau ke mana-mana cawangan pengedar sah Honda seluruh negara.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved