fbpx

BMW Group Malaysia lancar dua fasiliti pengecasan di The Datai Langkawi

BMW i Charging The Datai Langkawi 01

BMW Group Malaysia, bersama Tian Siang Premium Auto, telah melancarkan dua fasiliti pengecasan BMW i Charging baharu di The Datai Langkawi, sekali gus meluaskan lagi ketersediaan infrastruktur pengecasan di pulau pelancongan itu.

Sashi Ambi, Ketua Komunikasi Korporat di BMW Group Malaysia berkata usahasama antara pihaknya dengan wakil pengedar Tian Siang Premium Auto dan The Datai Langkawi menekankan komitmen mere untuk membekalkan pengalaman pemilikan elektrik bertaraf premium kepada semua pemilik EV di Malaysia.

Tan Ka Kin, Pengarah Urusan Tian Siang Premium Auto pula berkata pembukaan fasiliti pengecasan baharu ini memberi keyakinan bahawa permintaan ke atas EV di rantau ini akan terus meningkat.

Dengan pelancaran dua fasiliti pengecasan BMW i Charging baharu ini, Tian Siang Premium Auto kini mempunyai 12 fasiliti pengecasan premium di rantau utara Malaysia. Ini meluaskan lagi akses ke atas mobiliti elektro di lokasi-lokasi utama luar Lembah Klang.

Sementara itu, Arnaud Girodon, Pengurus Besar The Datai Langkawi berkata, “Penyediaan stesen BMW i Charging buat tetamu kami ini merupakan salah satu daripada pelbagai usaha yang kami ambil dengan harapan kita semua dapat menikmati udara yang lebih bersih serta sistem pengangkutan yang lebih lestari, dan ia turut mengetengahkan komitmen kami untuk melindungi kekayaan biodiversiti Langkawi demi generasi akan datang.”

Untuk menggiatkan lagi penerimagunaan mobiliti elektro di pulau tersebut, para tetamu The Datai Langkawi juga dipelawa untuk memandu uji BMW iX menerusi yang disediakan untuk tempoh terhad.

Dua fasiliti BMW i Charging baharu ini juga terletak di lokasi yang sesuai demi kemudahan pengguna, iaitu berhampiran pintu masuk resort tersebut untuk diakses oleh para tetamu.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved