fbpx

Pemandu dakwa stereng kereta tiba-tiba tersekat sebelum terbabas

toyota vios kemalangan stereng tersekat
Sumber gambar: JBPM Selangor

SUAMI kepada wanita yang meninggal dunia dalam kemalangan di Persiaran Raja Muda, Shah Alam mendakwa stereng Toyota Vios yang dipandunya tersekat sehingga menyebabkan beliau hilang kawalan lalu terbabas dan melanggar pokok.

Menurut Ketua Polis Daerah Shah Alam, Asisten Komisioner Mohd Iqbal Ibrahim, siasatan dijalankan mendapati kereta yang dinaiki empat beranak itu dari Bulatan Bestari menghala ke Bulatan Mestika.

“Siasatan awal mendapati, pemandu berumur 43 tahun itu mendakwa stereng kenderaannya tiba-tiba tersekat.

“Akibat daripada itu, mangsa mendakwa gagal mengawal kenderaannya lalu terbabas dan melanggar pokok di tepi jalan,” katanya dalam kenyataan pada Sabtu.

Kejadian mengakibatkan seorang wanita berusia 29 tahun yang merupakan isteri mangsa meninggal dunia di lokasi kejadian, manakala dua anaknya mengalami kecederaan ringan.

Sumber gambar: Twitter @redzuanNewsMPB

“Mayat wanita berkenaan dibawa ke Hospital Shah Alam untuk dibedah siasat. Pemandu dan kedua-dua anaknya masing-masing berumur dua tahun dan lapan bulan turut dibawa ke hospital sama bagi rawatan lanjut,” katanya.

Menurutnya, siasatan lanjut masih dijalankan untuk mengenal pasti punca kejadian.

“Kes disiasat di bawah Seksyen 41 Akta Pengangkutan Jalan 1987.

“Saksi atau orang ramai yang mempunyai maklumat diminta membantu siasatan dengan menghubungi Pegawai Penyiasat Bahagian Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik (BSPT) Ibu Pejabat Polis Daerah Shah Alam, Inspektor Muhammad Hasrul Suhiami di talian 011-31215697,” katanya.

Lihatkan Ulasan (1)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved