fbpx

Apa nak jadi? Hisap gam sambil memandu, bawa kanak-kanak lagi tu!

hisap gam

AKIBAT leka menghisap gam ketika memandu, sepasang suami isteri masing-masing berusia 33 dan 23 tahun dipanggil polis bagi membantu siasatan.

Ketua Polis Daerah Melaka Tengah, ACP Christopher Patit berkata video berdurasi 17 saat yang tular di Instagram itu menunjukkan pasangan tersebut didakwa menghisap gam di dalam kereta, manakala seorang kanak-kanak perempuan, dipercayai anak tiri lelaki itu, berada di tempat duduk belakang pada 4 petang pada 7 Oktober lalu.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Pendi.Agency ENT (@pendi.azizan)

Susulan itu, pasukan dari  Bahagian Siasatan Penguatkuasaan Trafik Melaka Tengah telah pergi ke Kampung Bukit Pegoh, Pernu untuk menemui pemilik kenderaan tersebut pada jam 11 malam keesokannya (8 Oktober) bagi membuat pemeriksaan.

“Pemandu dan penumpang kenderaan itu dibawa ke Balai Polis Daerah Melaka Tengah untuk ujian air kencing, namun didapati negatif,” katanya dalam satu kenyataan.

Tambah beliau lagi, satu kertas siasatan dibuka di bawah Peraturan 17 LN 166/59 Kaedah-Kaedah Lalulintas 1959 dan akan dirujuk ke Timbalan Pendakwa Raya untuk siasatan seterusnya.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved