fbpx

Carsome bakal berhentikan pekerja dalam tempoh 24 jam

carsome pj automall 06

CARSOME, pengendali jualan kenderaan terpakai secara atas talian kini dimaklumkan akan memberhentikan sebilangan pekerja.

Menurut TechWire Asia, perkara ini mungkin merupakan respon kepada perkembangan ekonomi yang dijangka perlahan tahun depan, menjurus kepada pengurangan jumlah pekerja sebagai salah satu solusi.

Firma itu telah membuat perkara sama di Thailand dan Indonesia, kini perkara sama akan dijalankan di Malaysia. Pemberhentian itu juga dilaporkan akan dibuat dalam tiga peringkat.

Carsome pada awal tahun ini dilaporkan mengambil ramai pekerja, namun perkara sebaliknya berlaku ketika ini. Pengumuman rasmi dijangka dibuat dalam masa terdekat.

Selain itu, syarikat-syarikat unicorn lain di rantau ini yang bakal mempunyai nilai tinggi juga akan berhadapan risiko serupa.

Di awal pandemik, firma-firma teknologi di rantau ini terjejas teruk disebabkan dana yang merosot dan syarikat-syarikat besar lain yang berhati-berhati dengan perbelanjaan mereka.

Lihatkan Ulasan (1)
  • Quantum Ai made me sleep peacefully and the liquidation alarms aгen’t arousing
    me іn thee evening. Utilizing tһe trading tools of GID үou can ƅegin a trade at any time ɑnd it will run automatically
    аfter I set all the parameters. Excellent and excellent, ⅽonstantly!
    Quantum ᴡill provide us wіtһ even moгe cutting-edge trading tools iin tһe near
    future.

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved