fbpx

Yamaha 135LC Fi 5MRO Malaysia Edition dilancarkan – 5,000 unit sahaja, harga RM9,198

Yamaha 135LC FI 5MRO Malaysia Edition 04

HONG Leong Yamaha Motor (HLYM) melakarkan satu lagi pencapaian penting menerusi pengeluaran motosikal ke-5 juta unit sejak penubuhannya pada 1979.

Menurut HLYM, pencapaian ini disumbangkan oleh peningkatan dalam aspek automasi serta pelaksanaan sistem termaju yang sekaligus meningkatkan keupayaan pengeluaran syarikat itu.

Bersempena dengan pencapaian penuh bersejarah ini, HLYM melancarkan model Yamaha 135LC Fi 5MRO Malaysia Edition pada satu majlis besar-besaran yang diadakan di DoubleTree by Hilton Hotel di I-City, Shah Alam, hari ini.

Terhad kepada 5,000 unit sahaja, model baharu itu tampil dengan livery Jalur Gemilang eksklusif untuk menandakan bahawa ia hanya akan dihasilkan di Malaysia. Seperti 135LC Fi versi standard yang dilancarkan awal tahun ini, ia juga dilengkapi dengan bakul premium Yamaha.

Namun sebagai model edisi terhad, 135LC Fi 5MRO Malaysia Edition didatangkan dengan lencana nombor siri pengeluaran, sijil pengesahan ketulenan, kunci cakera dan jaket bomber sebagai hadiah eksklusif untuk setiap pembelian.

Tiada sebarang perubahan mekanikal, bermakna motosikal edisi terhad ini masih dikuasakan oleh enjin silinder tunggal SOHC 4-injap yang menjana 9.3 kW (12.4 hp) pada 8,000 rpm dan 12.2 Nm tork pada 6,000 rpm. Enjin bertaraf Euro 4 itu dipadankan dengan transmisi empat kelajuan.

135LC Fi 5MRO Malaysia Edition dijual pada harga RM9,198 (tidak termasuk pendaftaran dan insurans) dan dijangka tiba di wakil pengedar HLYM yang sah di seluruh negara bermula pertengahan Oktober ini.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved