fbpx

Toyota Gazoo Racing Festival 24-25 September ini – perlumbaan malam, konsert ‘rooftop’ di Sepang

KV Event Race 3 80x60cm-OL

ACARA finale Toyota Gazoo Racing Festival musim kelima yang akan berlangsung pada 24 dan 25 September di Litar Antarabangsa Sepang bakal menyaksikan kemunculan tarikan baharu iaitu festival di atas bumbung paddock.

Seperti sebelum ini, acara Toyota Gazoo Racing Festival dan siri perlumbaan Vios Challenge dibuka kepada umum namun kemasukan ke festival atas bumbung tersebut akan dihadkan kepada 2,000 pengunjung pertama yang mendaftar secara atas talian.

Antara acara menarik yang menanti 2,000 pengunjung tersebut adalah sesi ‘meet and greet’, pameran dan jualan cenderahati Gazoo Racing dan Toyota, dua konsert utama, cabutan bertuah serta pelbagai aktiviti keluarga.

Konsert tersebut akan menampilkan dua selebriti yang menyertai Vios Challenge iaitu Wany Hasrita dan Nabila Razali, serta persembahan rap daripada K-Clique pada hari Sabtu. Pada hari Ahad pula, pengunjung akan dihiburkan oleh barisan artis hebat seperti Khai Bahar, Ella dan kumpulan Dolla.

Sementara itu, acara cabutan bertuah menawarkan pelbagai hadiah menarik termasuk empat buah iPhone 13 Mini, dua iPad dan dua jam tangan Apple Watch Series 7. Turut akan diadakan adalah aktiviti di atas litar termasuk ‘track day’ untuk kelab-kelab pemilik Toyota yang terpilih.

Untuk maklumat lanjut mengenai tiket, layari pautan berikut: https://toyota.com.my/tgrmalaysia/tgr-%20festival-vios-challenge/season-%205/round-3-contest/.

Vios Challenge

Untuk pusingan akhir musim kelima, Vios Challenge akan diadakan pada waktu malam. Gelaran juara untuk kelas Promotional sudah tentu akan menjadi rebutan antara Zizan Razak dan Shukri Yahaya selaku juara bertahan.

Sementara itu, kelas Rookie pula akan menyaksikan pertarungan hebat antara dua pelumba simulator muda iaitu Nabil Azlan dan Muhammad Hamdany Abdul Hamid.

Dalam kelas Sporting, Naquib Azlan dari Axle Motorsports, yang merupakan juara keseluruhan kelas Rookie tahun lalu, berharap kelebihan yang dimiliknya selepas memenangi tiga perlumbaan sebelum ini cukup untuk memberikan gelaran juara kedua berturut-turut.

Saingan dalam kelas Super Sporting tidak kurang hebatnya, dengan empat pemandu masih lagi berpeluang untuk merampas takhta juara. Mereka adalah Tengku Djan Ley Tengku Mahaleel, Mark Darwin, Eddie Liew dan Freddie Ang.

Lihatkan Ulasan (1)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved