fbpx

Volvo buka fasiliti pembaikan badan dan cat pertama di Glenmarie dan Ara Damansara

Volvo Car Malaysia VCDR Launch 03

VOLVO Car Malaysia baru-baru ini memperkenalkan fasiliti pembaikan badan dan cat pertamanya menerusi pelancaran pusat Volvo Certified Damage Repair (VCDR) di Federal Auto Cars, Glenmarie dan Sime Darby Swedish Auto, Ara Damansara.

Nick Connor, Ketua Volvo Cars APEC berkata, “Kami amat gembira dapat menyaksikan pencapaian Volvo Car Malaysia setakat ini. Dari pelaksanaan strategi elektrifikasi global hingga menjual XC40 Recharge Pure Electric, hari ini kami melancarkan VCDR untuk merealisasikan visi kami dalam menawarkan standard tertinggi dalam perkhidmatan selepas jualan kepada pelanggan kami.”

Nick Connor

Tambah beliau lagi, Malaysia merupakan negara kedua di rantau ini yang melancarkan VCDR.

VCDR meningkatkan lagi pengalaman selepas jualan pelanggan dengan memfokuskan kepada penyediaan perkhidmatan pembaikan badan dan cat yang cepat dan efisien. Pembaikan berkualiti dilakukan menggunakan peralatan canggih serta menerusi pematuhan ketat kepada standard Volvo.

“Kami mahu pelanggan kami membawa peluang sebuah kereta Volvo dengan ketenangan minda kerana mengetahui bahawa kami bersedia untuk memberikan penjagaan standard antarabangsa Volvo untuk kenderaan mereka,” kata Charles Frump, Pengarah Urusan Volvo Car Malaysia.

VCDR mengintegrasikan teknologi mampan dalam perkhidmatan pembaikan badan dan cat mereka, seperti sistem pengudaraan bertekanan rendah dengan kawalan automatik yang dapat mengurangkan pelepasan karbon dioksida, pelapasan zarah mikroskopik serta penggunaan tenaga.

Charles Frump

Selain itu, mesin-mesin juga menggunakan tenaga bateri untuk memanaskan sistem elektrik dan lebih 80 peratus daripada udara akan disedut menerusi sistem penapisan yang mengurangkan penggunaan tenaga dan pelepasan gas rumah hijau.

Penggunaan Volatile Organic Compounds (VOC) dalam cat pula telah digantikan dengan cat berasaskan air bagi mengurangkan pendedahan pekerja kepada bahan kimia berbahaya.

Dilengkapi dengan teknologi terkini dan juruteknik terlatih, Federal Auto Cars Glenmarie dan Sime Darby Motors Centralised Body and Paint Centre merupakan dua pusat servis Volvo pertama di Malaysia yang mematuhi piawaian VCDR. Dengan keluasan 11,133 kaki persegi, setiap fasiliti ini boleh menampung sehingga 1,260 buah kenderaan setahun.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved