fbpx

Pelitup muka masih diwajibkan di fasiliti kesihatan dan pengangkutan awam

pangangkutan awam 01

PEMAKAIAN pelitup muka kini tidak lagi diwajibkan di tempat tertutup, menurut Menteri Kesihatan, Khairy Jamaluddin yang membuat pengumuman berkenaan hari ini.

Walaubagaimanapun, pemakaian pelitup muka masih diwajibkan di fasiliti kesihatan dan beberapa tempat lain di negara ini seperti dalam pengangkutan awam, katanya.

Gambar oleh: Malay Mail

Beliau berkata, selain itu pelitup muka wajib dipakai sekiranya positif Covid 19 atau bergejala, menggunakan perkhidmatan pengangkutan awam seperti bas, kereta api, teksi termasuk perkhidmatan e-hailing, kapal terbang serta bas, van pekerja dan van sekolah.

“Pemakaian pelitup muka juga diwajibkan ketika berada di fasiliti kesihatan seperti hospital, klinik, rumah penjagaan, pusat hemodialisis dan yang setara dengannya,” kata Khairy.

Beliau berkata demikian pada sidang media selepas menghadiri Persidangan Persatuan Perubatan Biosimilar dan Generik Antarabangsa (IGBA) – Persatuan Industri Farmaseutikal Malaysia (MOPI).

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved