fbpx

MOL Lubricants kini di Malaysia, dari RM250 untuk sintetik penuh

mol lubricants thumb

KINI terdapat satu jenama baharu untuk minyak pelincir kenderaan anda, iaitu MOL Lubricants. Merupakan satu pengeluar bendalir pelincir dari Hungary dengan lebih 115 tahun pengalaman, MOL Lubricants kini secara rasmi dilancarkan di Malaysia dengan kerjasama pengedarnya, Oily Lubricants Malaysia Sdn. Bhd.

Pelancaran ini adalah sebahagian dari inisiatif MOL untuk mengukuhkan kehadiran mereka di Asia. Dengan kerjasama Oily Lubricants Malaysia, produk-produk premium MOL akan mula ditawarkan bermula September 2022 merangkumi pelincir untuk sektor pengangkutan, servis automotif rasmi dan bebas, sektor pertanian, serta sektor industri.

Menurut Harsanyi Zsolt, Pengurus Jualan Eksport MOL Lubricants, “Kerana formulanya yang maju, produk-produk MOL memberikan prestasi tinggi dan perlindungan ‘wear and tear’ yang baik, yang akan menjanjikan ketahanan serta jangka hayat komponen yang panjang.

“Ia juga akan mengurangkan keperluan penyelenggaraan,” tambahnya.

Sementara itu, Nagy Zsuzsanna, Pakar Jualan Eksport MOL Lubricants semasa dalam pembentangannya berkata, “Portfolio produk MOL merangkumi hampir 800 produk pelincir berkualiti tinggi untuk kenderaan penumpang, motosikal, kenderaan komersial, pertanian, dan industri.”

Khas untuk anda yang mencari rangkaian pelincir kenderaan penumpang, MOL Lubricants mempunyai minyak enjin Botond (gred rendah), Essence (gred sederhana), dan Dynamic (gred tinggi premium).

Minyak enjin sintetik penuh boleh didapati dari rangkaian Essence dan Dynamic, tetapi Dynamic lebih memfokus kepada pelincir OEM bagi jenama-jenama terkemuka Eropah seperti BMW, Renault, Audi, Skoda, SEAT, dan Fiat.

Spesifikasi yang ditawarkan termasuklah 5W-20, 5W-30, 5W-40, dan 10W-40 dan kesemuanya menepati piawaian API SN. Harga adalah antara RM250 hingga RM295 untuk botol 4-liter dan kami difahamkan kesemua minyak enjin ini adalah diimport sepenuhnya.

Bagi pusat servis dan bengkel-bengkel, MOL Lubricants menawarkan ganjaran khas bagi mereka yang mendapatkan bekalan minyak enjin selama enam bulan.

Pengurus Jualan Oily Lubricants Malaysia, Nicholas Oh berkata: “Kami akan menawarkan ganjaran bagi bengkel dan pusat servis yang mendapatkan bekalan selama enam bulan.

“Kami juga mensasarkan untuk melantik 100 bengkel pengedar dalam masa terdekat ini,” tambahnya.

Pelancaran MOL Lubricants itu turut dihadiri oleh wakil-wakil dari kedutaan Hungary di Malaysia.

Untuk maklumat lanjut, layari: https://mollubricants.com.my/en.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved