fbpx

Maserati MC20 lebih berbisa dengan kit DMC

Maserati MC20 DMC 01

PERKARA terakhir yang diperlukan oleh Maserati MC20 adalah modifikasi namun ini tidak menghalang syarikat talaan dari Jerman iaitu DMC daripada membangunkan kit naik taraf untuk supercar Itali itu.

Kit berkenaan merangkumi kit badan yang lebih menonjol serta naik taraf trenkuasa yang menyaksikan enjin Nettuno itu menghasilkan kuasa dan tork yang lebih tinggi.

Bermula dengan aspek visual, kit DMC ini menyertakan splitter depan, lubang udara ala GT3 pada fender depan, gril radiator yang diperbuat daripada gentian karbon, skirt sisi dan diffuser belakang. Turut disertakan adalah spoiler tetap dan lubang inlet dan outlet pada penutup kompartmen enjin.

Sebagai pelengkap, MC20 yang ditampilkan ini turut diberikan set rim aluminium tempaan berukuran 20 inci di depan dan 21 inci di belakang. Ia didatangkan dalam warna hitam, sepadan dengan komponen-komponen tambahan tersebut.

Dalam versi standard, enjin 3.0-liter twin-turbo V6 yang dibangunkan oleh Maserati itu menjana 630 PS dan 730 Nm. Terima kasih kepada ECU, penapis udara dan sistem ekzos baharu, enjin tersebut kini menghamburkan 714 PS dan 875 Nm, menunjukkan peningkatan sebanyak 84 PS dan 145 Nm.

Masa pecutan 0-100 km/j dan kelajuan maksimum tidak dinyatakan, namun dengan peningkatan kuasa yang signifikan ini, ia sudah pasti lebih laju berbanding versi standard.

Selain itu, DMC turut menyediakan naik taraf sistem suspensi sport yang mengurangkan ketinggian MC20 sebanyak 30 mm.

Lihatkan Ulasan (1)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved