fbpx

Mitsubishi Motors Malaysia buka pusat 3S di Rawang

Mitsubishi Motors New Showroom in Rawang, Lofty Ambition

MITSUBISHI Motors Malaysia (MMM), bersama wakil pengedar rasmi Lofty Ambition (Rawang) Sdn Bhd, baru-baru ini telah melancarkan pusat 3S Mitsubishi Motors baharu yang terletak di Rawang.

Ia merupakan cawangan Mitsubishi Motors keempat yang dikendalikan oleh Lofty Ambition, selepas cawangan Ipoh, Taiping dan Sitiawan. Ia juga merupakan cawangan Mitsubishi Motors yang ke-16 di Lembah Klang.

Beralamat di Jalan Millenium, Pusat Perniagaan Rawang Millenium, cawangan baharu ini ditempatkan di tiga lot kedai dan kawasan berkeluasan 4,000 kaki persegi. Ia menampilkan identiti jenama Mitsubishi Motors yang selaras dengan slogan global ‘Drive Your Ambition’.

Di samping sebuah pusat servis yang serba lengkap dengan peralatan terkini, cawangan ini juga mempunyai ruang rehat dengan sambungan Wifi bagi memastikan keselesaan pelanggan. Waktu operasi adalah dari Isnin hingga Sabtu dari 9 pagi hingga 6 petang dan Ahad dari 11 pagi hingga 4 petang.

“Mitsubishi Motors dan Lofty Ambition telah menjadi rakan kongsi perniagaan sejak 2014 dan dalam tempoh lapan tahun ini, Lofty Ambition telah menubuhkan empat bilik pameran Mitsubishi. Ini menunjukkan keyakinan syarikat terhadap jenama Mitsubishi, dan komitmen untuk mengukuhkan lagi kehadiran Mitsubishi di Malaysia,” kata Shinya Ikeda, Ketua Pegawai Eksekutif MMM.

Beliau menambah, “Bilik pameran baharu ini adalah untuk memberikan perkhidmatan lebih baik kepada pelanggan di Lembah Klang kerana kami melihat potensi besar untuk pertumbuhan perniagaan, terutamanya bagi trak pikap Triton dan crossover tujuh tempat duduk Xpander.”

Mengenai prestasi jualan syarikat, Shinya berkata sepanjang separuh pertama 2022, MMM berjaya menjual sebanyak 12,261 kenderaan, menunjukkan peningkatan sebanyak 63 peratus berbanding tempoh yang sama tahun lalu.

Perkongsian pasaran MMM ketika ini adalah 4 peratus, membolehkan syarikat itu mengekalkan kedudukan di tangga tiga teratas bagi jenama bukan nasional di Malaysia.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved