fbpx

Semua kenderaan Peugeot kini dengan waranti, servis percuma selama 5 tahun

peugeot 2008 2022 30

Bermaz Auto Alliance Sdn Bhd (BAASB) mengumumkan bahawa semua kenderaan yang diedarkan pihaknya kini didatangkan dengan waranti dan pakej penyelenggaraan percuma selama lima tahun.

Menurut BAASB, perlindungan ini berkuat kuasa serta-merta dan membabitkan Peugeot 2008, 3008 dan 5008 serta kenderaan-kenderaan lain yang diedarkan oleh BAASB sejak dilantik oleh Stellantis.

Pakej penyelenggaraan percuma ini memberikan pemilik servis penyelenggaraan berjadual dari pengeluar yang merangkumi kos buruh, alat ganti dan pelincir.

 

Selain pakej penyelenggaraan percuma selama lima tahun, model-model Peugeot di Malaysia akan menerima selang servis lanjutan 15,000km atau 12 bulan (yang mana tiba dahulu). Peugeot memperkenalkan selang servis baharu ini setelah melakukan ujian tempoh panjang di negara ini.

Selang servis yang lebih panjang adalah satu usaha berterusan bagi mengurangkan penggunaan pelincir dan alat ganti untuk menangani kesan negatif terhadap perubahan iklim. Selain itu, ia juga boleh mengurangkan kos pemilikan dan kunjungan ke pusat servis.

Apa yang penting, terma dan syarat pengeluar tidak berubah.

Pemilik boleh layari customer.peugeot.com.my untuk membuat tempahan janji temu atau memeriksa maklumat penting lain seperti perincian kenderaan dan waranti atau mencari pusat servis dan bilik pameran yang terdekat.

Untuk maklumat lanjut, pemilik juga boleh menghubungi khidmat sokongan pelanggan Peugeot menerusi emel di [email protected] atau talian 03-7627 8818.

Akhir sekali, pemilik disarankan untuk mengemas kini maklumat mereka di https://baasb.com.my/Peugeot/index.html bagi membolehkan BAASB memeriksa maklumat waranti dan memaklumkan pelanggan mengenai panggilan semula.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved