fbpx

GoCar Pro kini dilancarkan di Johor – kadar bermula dari RM129 sehari

GoCar Pro_Proton Persona

GoCar Malaysia baru-baru ini mengumumkan pelancaran GoCar Pro, sebuah perkhidmatan yang menggabungkan ciri perkongsian dan langganan kenderaan, di Johor.

Buat masa ini, perkhidmatan tersedia di Johor Bahru dan terbuka untuk semua ahli GoCar berdaftar yang memerlukan kereta untuk bergerak di dalam bandar atau ingin bercuti sama ada di Johor atau negeri lain.

Dengan GoCar Pro, pengguna juga dijanjikan bahawa semua kereta yang ditempah adalah bersih dan berada dalam kondisi terbaik. Pasukan GoCar akan membersihkan kereta selepas setiap penggunaan, sama seperti kenderaan dalam rangkaian GoCar Subs.

Model-model yang ditawarkan termasuklah Proton Persona, Nissan Almera dan Perodua Axia, dengan kadar bermula dari RM129 hingga RM169 sehari. Unit adalah terhad dan ia ditawarkan secara ‘siapa cepat, dia dapat’.

Cara untuk menempah GoCar Pro adalah seperti mana-mana GoCar. Namun, terma penggunaan perkhidmatan baharu ini adalah sedikit berbeza seperti berikut:

– Perkhidmatan GoCar Pro kini hanya boleh untuk perjalanan ulang-alik sahaja.

– Tempahan minimum selama tiga hari diperlukan. Tetapi sama seperti GoCar Share, pelanggan boleh menempah sebuah kenderaan maksimum selama 30 hari. Namun, tempahan perlu dibuat sehari lebih awal bagi memberikan masa untuk pemulangan.

– Sama seperti langganan, pelanggan GoCar Pro akan diberikan kunci fizikal yang diambil semasa waktu operasi di hub GoCar di Johor Jaya. Pengguna masih perlu membuka dan mengunci kenderaan menggunakan aplikasi GoCar.

– Deposit sekuriti sebanyak RM500 diperlukan dan ia akan dikembalikan semula dalam tempoh tujuh hingga 14 hari selepas kereta dipulangkan dalam keadaan yang baik.

Selain pilihan pembayaran biasa menggunakan kad debit/kredit, GoPocket Points, perbankan dalam talian dan e dompet, pengguna juga boleh menggunakan GrabPay untuk membahagikan bayaran sebanyak empat kali ansuran dengan sifar faedah. Pilihan pembayaran ini hanya boleh dibuat menerusi GrabPay.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved