fbpx

Michelin jemput peserta Malaysia bersaing dalam e-race, hadiah bernilai lebih RM18,000

michelin asia cup 01

MICHELIN, pengeluar tayar terkemuka di dunia menjemput para peminat permainan video lumba kereta bagi merebut peluang untuk mewakili Malaysia di Michelin Asia Cup Powered by Gran Turismo.

Acara e-lumba tahunan ini akan menyaksikan para ‘gamer’ dari Malaysia bertanding dengan peserta-peserta lain dari Thailand, Indonesia, dan Australia untuk menjulang piala ini.

Michelin Passion Exeprience (MPE) yang pernah diadakan di Litar Antarabangsa Sepang.

Hadiah utama berupa pakej perjalanan ke Michelin Passion Experience (MPE) yang bakal diadakan pada tahun ini di Litar Yas Marina yang terletak di Abu Dhabi, Emiriah Arab Bersatu, ditanggung sepenuhnya.

Naib johan pula akan membawa pulang satu set tayar Michelin manakala pemenang tempat ketiga akan dihadiahkan kad bahan api bernilai lebih daripada RM1,500.

Pendaftaran bagi pusingan kelayakan akan dibuka mulai hari ini sehingga 8 Julai 2022. Setiap seorang daripada 500 peserta berdaftar yang pertama di Malaysia juga akan dihadiahkan barangan Michelin yang eksklusif.

Michelin Asia Cup Powered by Gran Turismo merupakan sebuah pertandingan e-lumba yang akan menggunakan platform Gran Turismo di PlayStation 4 dalam mod Sport.

Peserta berdaftar dikehendaki untuk menghantar catatan masa terbaik mereka bagi pusingan kelayakan dari 11 hingga 15 Julai 2022.

Enam peserta dengan catatan masa terbaik akan diumumkan pada tarikh 20 Julai 2022 untuk mewakili Malaysia dalam pusingan Separuh Akhir lalu berlumba dengan enam wakil peserta terbaik dari tiga lagi negara lain yang mengambil bahagian.

Sejumlah 24 peserta dalam pusingan separuh akhir (enam pemain dari setiap negara: Thailand, Malaysia, Indonesia, dan Australia) akan dibahagikan kepada dua kumpulan, setiap satu akan terdiri daripada 12 pemain.

Enam pemain terpantas dalam setiap kumpulan akan mara ke pusingan akhir, yang akan disiarkan secara langsung pada 26 Ogos 2022 bermula jam 8 malam (Malaysia), melalui akaun Facebook rasmi Michelin Malaysia berserta saluran-saluran media sosialnya yang lain.

Tiga peserta di tangga teratas akan diumumkan secara rasmi pada tanggal 30 Ogos 2022.

Adalah dimaklumkan bahawa pemenang hadiah utama haruslah memiliki lesen memandu atau lesen perlumbaan yang masih sah sehingga selewat-lewatnya 9 September 2022 untuk memiliki kelayakan dalam tuntutan hadiah berkenaan.

Untuk mengambil bahagian dalam Michelin Asia Cup Powered by Gran Turismo, sila daftarkan diri anda di https://gperacing.com/michelin/ mulai hari ini sehingga 8 Julai 2022.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved