fbpx

Yamaha R15M dilancar – 155cc dengan 19hp, quickshifter, RM15k

yamaha r15m 2022 06

HONG Leong Yamaha Motor (HLYM) hari ini melancarkan YZF-R15M, sebuah motosikal sport dengan teknologi R1M dan M1.

Ia hadir dengan dua pilihan warna iaitu Signature M dan Monster Energy Edition, dan harga cadangan RM14,998.

Yamaha R15M baharu ini dikuasakan oleh enjin 155cc yang mampu menjana 19hp pada 10,000rpm dan 14.7Nm tork pada 8,500rpm. Kuasa dihantar ke roda belakang melalui transmisi 6-kelajuan dengan quickshifter.

R15M juga dilengkapi dengan sistem traction control dan slipper clutch untuk memudahkan tunggangan dan penukaran gear.

Jentera ini mempunyai ukuran 1,990mm panjang, 725mm lebar, dan 1,135mm tinggi keseluruhan. Tinggi tempat duduknya ialah pada 815mm, manakala kelegaan tanah sebanyak 160mm. Yamaha R15M juga mempunyai berat 140kg serta kapasiti tangki bahan api 11 liter.

Sistem brek dibekalkan oleh cakera tunggal di depan dan belakang, dengan ABS dwi-saluran. Suspensi pula adalah fork terbalik Kayaba di depan, dengan monoshock tunggal di belakang.

Dari segi rupa, Yamaha R15M baharu ini mendapat rekaan fairing baharu dengan profil kurus, serta rekaan ‘buih’ cermin depan yang diinspirasikan dari M1. Terdapat juga lampu depan LED bersama paparan instrumen LCD berserta mod tunggangan Street dan Track.

HLYM juga mengumumkan bahawa R15M telah mendapat pengiktirafan lima-bintang dari Malaysian Institute of Road Safety Research (MIROS) di bawah program Malaysian Motorcycle Assessment Programme MyMAP). Selain R15M, dua lagi model yang mendapat pengiktirafan sama adalah NVX dan NMAX.

Setiap pembelian R15M hadir dengan kotak hadiah misteri berserta kunci brek cakera.

Selain itu, setiap pembelian Yamaha R15M akan melayakkan anda untuk menyertai program keahlian M-RCU. Di bawah program ini, anda akan dapat menyertai aktiviti-aktiviti seperti track day, kursus advanced riding, dan konvoi MotoGP.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved