fbpx

Perodua Alza 2022 D27A ditayang buat pertama kali dalam video!

perodua alza d27a teaser 05

PERODUA nampaknya sudah mula mendedahkan sedikit demi sedikit rupa sebenar Alza baharu dalam satu video yang disiarkan di laman Youtube mereka.

Video itu memfokuskan kepada Perodua Smart Build iaitu konsep kelestarian pengeluar itu. Walaubagaimanapun perincian Alza 2022 itu sangat terhad kerana hanya bayang-bayangnya yang didedahkan.

MPV dengan namakod D27A itu seperti yang ramai ketahui bakal dilancarkan dalam masa terdekat.

Lakaran Perodua Alza D27A.

Berdasarkan maklumat setakat ini, Perodua Alza 2022 akan berkongsi pelantar dengan Toyota Avanza dan Daihatsu Xenia, tetapi dengan beberapa perubahan kecil.

Alza D27A dilihat bakal dilengkapi dengan rupa depan berbentuk-X sama seperti Ativa, manakala lampu depannya lebih bersegi dari kembarnya Avanza dan Xenia.

Rekaan lampu belakang pula tidak jauh berbeza dari Avanza, dimana Alza D27A dilihat mempunyai nyalaan berbentuk-L yang seolah-olah dihubungkan oleh logo Perodua di tengah.

Untuk enjin, ura-ura mengatakan ia berkemungkinan besar dipacu oleh enjin 1.5-liter 2NR-VE dengan teknologi Dual VVT-i. Ya, enjin empat-silinder ini merupakan enjin sama pada Toyota Avanza, dengan output sekitar 106hp dan 138Nm tork.

Transmisi pula dijangka menggunakan D-CVT seperti yang telah diberikan pada Ativa dan Myvi 2021.

Kami akan kongsikan apabila kami mendapat maklumat lanjut mengenai MPV hangat ini. Ramai yang menunggu?

Untuk harga, kami jangkakan Alza serba-baharu ini akan dijual lebih mahal sedikit dari model sedia ada kerana ia kini dibangunkan pada platform berbeza serta mendapat kelengkapan lebih moden.

Anda boleh tonton video tersebut di bawah:

 

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved