fbpx

Malindo Air kini digelar Batik Air

batik air – klia2.info

MALINDO Air kini digelar Batik Air. Syarikat penerbangan rantau yang berpangkalan di Malaysia itu mengumumkan penjenamaan semula mereka beberapa hari lepas.

“Civil Aviation Authority of Malaysia (CAAM) telah meluluskan Air Operators Certificate kepada Malindo Airwas Sdn Bhd untuk beroperasi sebagai Batik Air bermula 28 April,” kata syarikat itu dalam satu kenyataan.

Malindo Air ialah sebahagian dari Lion Air Group. Syarikat penerbangan lain di bawah Lion Air adalah Super Jet, Wings Air, Batik Air Indonesia, Biz Jet, Thai Lion Air dan Lion Air.

Penjenamaan semula ini dikatakan selari dengan matlamat Lion Air untuk mempunyai identiti serupa untuk semua perkhidmatan penerbangan di bawahnya.

“Dengan kelulusan ini, Batik Air akan dapat menjalankan perniagaan lebih baik untuk pemindahan lebih lancar, menggunakan Kuala Lumpur International Airport (KLIA) sebagai hab transit Lion Group,” kata CEO-nya, Kapten Mushafiz Mustafa Bakri.

Beliau menambah bahawa penjenamaan semula ini akan dibuat secara berfasa dan Batik Air akan memaklumkan kepada pelanggan dan rakan kongsi niaganya.

“Dengan pembukaan semula sempadan dan penambahan semula permintaan untuk pelancongan, Batik Air akan menambah beberapa bilangan pesawat B737 terhadap barisan pesawat sedia ada.”

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved