fbpx

“Tiada di Jepun, rasa macam raja!” Penyokong Kawasaki Frontale teruja bas pemain diiring polis

frontale escort polis

BANYAK perkara yang telah mencuri perhatian penyokong pasukan Kawasaki Frontale sejak tiba di Malaysia untuk mengharungi saingan kumpulan I, AFC Champions League 2022 di Johor Bahru.

Paling mendapat perhatian mereka adalah ketika pasukan juara J1 League itu dalam perjalanan ke Stadium Tan Sri Dato’ Hj Hassan Yunos, dimana bas yang membawa pemain dan pegawai pasukan diiringi oleh sebuah kereta peronda PDRM bagi melancarkan perjalanan.

Pelbagai reaksi diterima melalui laman sosial kelab. Rata-rata mereka teruja melihat perkara itu berlaku kepada sebuah kelab bola sepak asing di Malaysia.

Antara komen-komen di Twitter adalah, “Rasa macam raja!”, “Layanan VIP yang sangat hebat!”, dan “Tak dapat benda macam ni kalau di Jepun.”

“Orang penting kerajaan pun bukan tapi perkara macam ni berlaku, sungguh menakjubkan! Lebih-lebih lagi bagi sebuah kelab bola sepak,” komen seorang lagi penyokong di Twitter.

Inilah sebahagian reaksi penyokong kelab Kawasaki Frontale melihat bas dinaiki pemain pasukan diiringi kereta peronda Honda Civic PDRM. Bas itu dikatakan sedang melalui jalan yang agak sesak menuju ke stadium.

Mungkin pada kita perkara ini adalah biasa dan tidak menghairankan, tetapi bagi rakyat Jepun ianya sesuatu yang asing.

Iyalah, sedangkan menteri-menteri dan orang tertinggi dalam kerajaan mereka pun tidak dapat ‘layanan istimewa’ iringan sebegini.

Jika ada pun semasa konvoi Maharaja Jepun, setiap kereta pengiring akan mempunyai seorang pegawai yang mengeluarkan badannya di tingkap, memberi isyarat supaya ‘memperlahankan kenderaan’ untuk tempoh ‘sekejap’ sahaja, dan bukan memberhentikan trafik.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved