fbpx

Akhirnya boleh tambah nilai Touch ‘n Go dengan kad NFC baharu

touch n go nfc – lowyat
Gambar oleh: Lowyat.net

AKHIRNYA kita akan selangkah lebih dekat kepada kebolehan tambah nilai kad Touch ‘n Go (TNG) melalui aplikasi Touch ‘n Go eWallet tidak lama lagi.

Dari imej tangkap layar (screenshot) video TNG yang dikongsi beberapa portal, kad NFC (near field communication) baharu itu akan dilancarkan tidak lama lagi. Video itu walaubagaimanapun telah dipadam.

Fungsi baharu ini akan dikenalpasti sebagai NFC dan ikonnya akan dipapar pada bucu kanan atas. Ini juga bermakna pengguna perlu membeli kad baharu untuk menggunakan fungsi ini.

Gambar oleh: Lowyat.net

Kad itu boleh dibeli dengan harga RM10 setiap satu. Tetapi menurut portal Amanz.my, penjualan kad itu telah dihentikan buat sementara waktu, mungkin menantikan pelancaran rasmi.

Fungsi tambah nilai secara NFC menggunakan aplikasi eWallet ini juga mungkin hanya akan aktif sekitar Mei nanti.

Untuk menggunakan fungsi ini, pengguna hanya perlu memilih nilai kredit yang ingin ditambah, seterusnya menyentuh kad TNG generasi baharu ini pada bahagian NFC di telefon untuk tambah nilai.

Langkah ini sekaligus akan memudahkan anda melakukan tambah nilai tanpa perlu ke kiosk TNG.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved