fbpx

Chery lancar institut penyelidikan kenderaan tenaga baharu dan sambungan pintar

chery tech 01

CHERY Group baru-baru ini melancarkan Institut Penyelidikan Industri Kenderaan Tenaga Baharu dan Kenderaan Bersambung Pintar Anhui, menandakan langkah strategik Chery dalam pembangunan teknologi dan inovasi.

Setelah usaha keras yang berterusan terhadap kenderaan bahan api tradisional, Chery sedang meningkatkan usahanya dalam bidang tenaga baharu, sambungan pintar serta platform transit dan ekologi berkongsi.

Berdasarkan Platform Pembangunan Teknologi dan Perkhidmatan Awam Tenaga Baharu dan Kenderaan Sambungan Pintar China (Anhui), institut penyelidikan tersebut bertujuan untuk memacu pencapaian teknologi dalam bidang tenaga baharu dan kenderaan sambungan pintar.

Merangkumi institut penyelidikan automotif serta pusat inkubasi industri, ia akan terlibat dalam fungsi-fungsi seperti pembangunan trenkuasa dan platform, Makmal STELLAR Chery dan litar ujian kenderaan swapandu.

Chery Group akan menumpukan perniagaan masa hadapannya kepada pembangunan tenaga baharu dan sambungan pintar, termasuk bidang-bidang seperti pembangunan platform elektrik pintar, platform berprestasi tinggi dan platform elektrik hibrid; penggunaan sistem kawalan bateri, motor dan elektrik ke arah integrasi teknologi bateri yang lebih menyeluruh, teknologi pemanduan elektrik, perisian domain trenkuasa serta teknologi pengecasan/penukaran bateri, teknologi OTA, data besar dan ekologi interaktif.

Setakat ini, Chery telah menubuhkan enam pusat penyelidikan dan pembangunan (R&D) utama di Amerika Utara, Eropah dan Shanghai.

Lebih 14,000 daripada 23,000 paten yang dimohon oleh Chery telah diluluskan, termasuk hampir satu pertiga daripada paten inovasi.

Chery juga telah mengungguli Paten Ciptaan 100 Teratas China (Anhui) selama lapan tahun berturut-turut dan telah menjalankan lebih 170 program termasuk Program R&D Teknologi Utama Negara dan Program Penyelidikan Asas Negara.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved