fbpx

UMW jual 6,366 unit kenderaan Toyota dan Lexus pada Februari, peningkatan 27 peratus

toyota camry 2022 drive 087

UMW Toyota terus mencatatkan peningkatan positif dalam jualan mereka dengan jualan sebanyak 6,366 kenderaan Toyota dan Lexus sepanjang Februari 2022.

Ini merupakan pencapaian agak siginifikan berbanding bulan sama tahun lepas sebanyak 5,026 unit, peningkatan sebanyak 27 peratus.

Jenama automotif bukan nasional nombor satu itu optimistik untuk 2022 dengan promosi bulan Mac bernilai RM4,000, menampilkan model paling laris mereka (Vios dan Yaris) serta beberapa pelancaran yang akan datang.

Bulan lepas, syarikat berpangkalan di Shah Alam itu melancarkan Camry baharu yang bukan sahaja menawarkan prestasi lebih baik dan rupa dikemaskini, malah keselamatan yang dipertingkat.

Toyota Camry 2022 itu menampilkan enjin baharu 2.5-liter Dynamic Force, kotak gear baharu automatik 8-kelajuan Direct Shift serta platform TNGA (Toyota New Global Architecture).

“Kami sangat menghargai sokongan pelangan terhadap jenama Toyota dan optimistik dengan perkembangan positif sektor automotif Malaysia,” kata Ravindran K, presiden UMW Toyota Motor.

“Selain memberi inovasi dan produk yang menawarkan teknologi dan ciri keselamatan terbaik, kami percaya rakyat Malaysia akan terus memilih Toyota sebagai ‘teman’ mereka di jalanraya,” tambahnya.

Dalam perkembangan lain, UMW Toyota pada Februari telah mengadakan beberapa inisiatif untuk menyumbang semula kepada masyarakat setempat.

Ini termasuklah sumbangan RM140,000 kepada National Cancer Society Malaysia (NCSM) bagi perolehan mesin Digital Doppler Ultrasound untuk rawatan lebih baik kepada pesakit.

UMW juga mengumumkan pemenang 15th Dream Car Art Contest yang telah memilih tiga pemenang untuk mewakili negara untuk peringkat antarabangsa di Jepun.

Selain itu, UMW Toyota juga baru melancarkan cawangan 2S dengan khidmat Body & Paint (badan dan cat) di Skudai, Johor.

Pembukaan itu merupakan hasil kerjasama dengan Super Evergreen (Nusajaya) Sdn Bhd untuk menampung pertambahan jumlah pelanggan di negeri itu.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved