fbpx

Aston Martin bakal keluarkan EV dengan bateri berprestasi tinggi, hasil kerjasama dengan Britishvolt

Aston Martin EV 01
Gambaran Aston Martin EV oleh Autocar. Kredit Autocar

Aston Martin telah menandatangani perjanjian kerjasama dengan Britishvolt bagi menghasilkan bateri kenderaan elektrik (EV) berprestasi tinggi.

EV tersebut dijangka akan membuat kemunculan pada sekitar 2025.

Britishvolt yang berpengkalan di Blyth, England sebelum ini telah memeterai perjanjian dengan Lotus untuk tujuan yang sama.

Menurut Aston Martin, mereka merancang untuk meletakkan satu standard baru dari segi prestasi di litar, masa pengecasan serta jarak pemanduan bagi pembangunan EV ultra mewah yang berprestasi tinggi.

Kredit: Autocar

Aston Martin yang menggunakan trenkuasa serta komponen dari Mercedes-Benz, berkata perkongsian dengan Britishvolt adalah pelengkap kepada perjanjian sedia ada dengan Mercedes.

Menurut Ketua Pegawai Eksekutif Aston Martin, Tobias Moers, “Kerjasama hebat ini menggabungkan penguasaan kejuruteraan Aston Martin selama 109 tahun dengan syarikat teknologi UK yang kian berkembang pesat.

“Melalui kerjasama dengan Britishvolt, kami boleh mencipta teknologi baharu dan menetapkan penanda aras yang sepadan dengan reputasi kami dalam mencipta EV ultra mewah yang berprestasi tinggi.

“Kerjasama ini juga membolehkan Aston Martin akses kepada teknologi serta meluaskan pilihan bagi proses elektrifikasi EV kami,”tambahnya lagi.

Orral Nadjari, pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif Britishvolt berkata,“Kami teruja dengan kerjasama Aston Martin dalam membangunkan EV yang dikuasakan oleh sel bateri mampan berkarbon rendah Britishvolt.”

Lihatkan Ulasan (2)
  • I have beern browsingg on-line greater han 3 hours these days, butt I never discdovered anny interesting article like yours.
    It is lovely price sufticient for me. In myy opinion, if all site oowners and bloggers made jus
    right content as yyou probably did, the internet wilol bee a loot
    more useeful than everr before.

  • Hello There. I found your blog using msn. Thhis is a very weol written article.

    I’ll make sure tto bokmark itt aand coe bck to ead more oof
    ylur useful information. Thanks ffor thee post.
    I will definitely comeback.

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved