fbpx

Festival Toyota Gazoo Racing musim kelima kini kembali, bermula 18 Mac ini

toyota gazoo racing s4r2 2021 01

Toyota GAZOO Racing yang diperkenalkan di Malaysia sejak 2017 kini kembali untuk musim yang kelima.

Festival GAZOO Racing pada tahun ini akan memfokuskan kepada beberapa bahagian iaitu perlumbaan di dalam litar dan juga secara maya, melalui Festival Toyota GAZOO Racing dan GR Velocity Esports Championship.

Musim kelima ini akan membawakan Vios Challenge one-make series yang akan berlangsung sebanyak tiga pusingan. Pusingan pertama akan berlangsung pada 18 hingga 20 Mac ini, diikuti dengan pusingan kedua pada 24 hingga 26 Jun dan pusingan akhir pula akan berlangsung pada 23 hingga 25 September nanti.

Perlumbaan kali ini juga akan dibahagikan kepada empat kelas perlumbaan iaitu promotional, super sporting, sporting dan rookie.

Selain itu, pelumbaan ini akan dilangsungkan secara maya dengan penganjuran GR Velocity Esports Championship musim kelima. Acara ini telah menarik hampir 1000 orang peserta dan satu juta tontonan sejak diperkenalkan pada tahun 2018.

Dalam masa sama, Toyota dan GAZOO Racing akan memperkenalkan beberapa model baharu versi GR dan GR-Sport untuk tahun 2022. Untuk rekod, sehingga kini hanya terdapat tiga model sahaja yang ditawarkan bagi pasaran Malaysia iaitu GR Supra, GR Yaris dan GR-Sport Vios.

Di samping itu, UMW Toyota Motor juga merancang untuk melebarkan rangkaian GR Garage ke seluruh negara. Ini termasuk tawaran bagi pembelian alat ganti aftermarket secara komprehensif dan juga cenderahati buat pemilik Toyota dan juga versi GR.

GAZOO Racing juga turut mengumumkan juara tiga kali Vios Challenge bagi kategori super sporting class, Tengku Djan Tengku Mahaleel selaku duta bagi festival ini.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved