fbpx

Ketahui jadual perjalanan, PLUS kongsi tips elak ‘tersangkut’ di lebuh raya

Sudah tiba masa lebih banyak pengeluar kenderaan menghasilkan kereta cekap tenaga dan mampu milik. - Foto ihsan Malay Mail
Sudah tiba masa lebih banyak pengeluar kenderaan menghasilkan kereta cekap tenaga dan mampu milik. - Foto ihsan Malay Mail

ORANG ramai ingin menggunakan Lebuhraya Utara-Selatan bermula hari ini sehingga 6 Februari diminta mematuhi Jadual Cadangan Waktu Perjalanan (TTA).

Memetik kenyataan PLUS Malaysia Berhad (PLUS), TTA tersebut boleh digunakan oleh pelanggan dari utara dan selatan tanah air yang ingin kembali ke Lembah Klang.

“Kami menggesa orang ramai supaya merancang perjalanan pulang yang selamat dengan merujuk kepada TTA dikeluarkan,” memetik kenyataan itu.

PLUS menjangkakan jumlah trafik meningkat pada Sabtu dan Ahad ini berikutan orang ramai yang mengambil cuti tambahan sempena cuti sekolah.

Justeru, PLUS membuat persediaan rapi untuk memastikan pelanggan lebuh raya menikmati perjalanan pulang yang selesa.

Ini termasuk menyediakan pasukan PLUSRonda tambahan untuk membantu mereka yang mungkin menghadapi masalah kerosakan kenderaan di lebuh raya.

PLUS juga bekerjasama dengan pihak polis dan Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) untuk melaksanakan penguatkuasaan undang-undang.

Sementara itu, PLUS menasihati pelanggannya memastikan baki kad Touch ‘n Go atau Touch ‘n Go e-Wallet mencukupi.

Ia bagi mengelak sebarang kesesakan di plaza tol sekaligus menjejaskan perjalanan pengguna lebuh raya lain.

“Pastikan baki kad Touch ‘n Go atau Touch ‘n Go e-Wallet (untuk transaksi RFID) anda mencukupi untuk menikmati perjalanan yang selesa di plaza tol,” katanya lagi.

Dapatkan maklumat dan keadaan trafik terkini melalui platfom media sosial atau layari laman web www.plus.com.my.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved