fbpx

Wanita terkejut dicaj RM5,800 untuk parkir satu jam!

parkir rm5800
Gambar oleh: The Rakyat Post

TIDAK kira betapa canggih pun sesuatu teknologi itu, ia tidak kebal, pasti ada kelemahan yang boleh timbul. Kelemahan ini boleh jadi dari segi sistem atau dalaman yang kita tidak tahu.

Sebagai contoh, apa yang berlaku kepada wanita ini dimana dia dicaj lebih RM5,800 kerana memarkir kenderaan di sebuah pasaraya. Dan yang hairannya, itu ialah caj untuk parkir hanya satu jam!

Gambar oleh: The Rakyat Post

Wanita itu memuatnaik videonya di akaun Tiktok bernama @mommyjlo2. Menurutnya, dia sangat terkejut memandangkan baru sahaja parkir di situ kira-kira sejam lepas.

@mummyjlo2bapak la mhl😂😂♬ These Days – Nico

 

Disebabkan amaun caj parkir itu tidak munasabah, dia bertemu dengan pihak pengurusan yang nampaknya percaya bahawa dia baru sahaja parkir dalam tempoh itu.

Dia sempat menerangkan kira-kira sejam dengan pihak pengurusan untuk menyelesaikan masalah itu. Kemudian, mereka meneliti rakaman kamera litar tertutup (CCTV) untuk memastikan kesahihan.

Mereka akhirnya menemui bukti yang dicari dan wanita itu hanya dicaj RM3 sahaja disebabkan masalah teknikal itu.

Myvi KING

Sementara itu, netizen agak terkejut dengan insiden itu. Mereka juga bertanya kepada pemilik akaun berkenaan lokasi parkir untuk lebih berhati-hati.

Ada yang berseloroh menyuruh dia melanggar sahaja palang itu memandangkan dia memandu sebuah Perodua Myvi.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved