fbpx

Honda perkenal minyak enjin SP Grade baharu

minyak enjin honda sp grade

Honda Malaysia memperkenalkan barisan minyak enjin baharu mereka dengan SP Grade, dikatakan untuk lebih prestasi dan perlindungan.

Minyak gred SP ini akan menggantikan barisan minyak enjin SN yang digunakan sebelum ini. Menurut Honda juga, minyak enjin SP baharu ini juga lebih sesuai menepati keperluan enjin-enjin moden dalam model terkini.

Barisan minyak enjin SN Grade sedia ada: SN 10W-30 (mineral), SN 5W-30 (semi-sintetik), SN 0W-20 (sintetik penuh)

Barisan minyak enjin SP Grade baharu: SP 10W-30 (mineral), SP 5W-30 (semi-sintetik), SP 0W-20 (sintetik penuh)

Walaubagaimanapun, minyak enjin SN 0W-30 sintetik penuh akan dikekalkan khas untuk enjin prestasi tinggi seperti K20C1 VTEC Turbo pada Honda Civic Type-R FK8.

Minyak SP Grade diformulasikan untuk kebanyakan enjin-enjin petrol dan turbo serta diakui oleh Honda Research & Development (R&D).

Ia juga menepati semua standard terkini oleh American Petroleum Institute (API) dan memberi perlindungan lebih terhadap low-speed pre-ignition (LSPI) iaitu situasi pembakaran tidak normal yang boleh merosakkan enjin.

Minyak SP Grade ini juga telah dirumus untuk memberi perlindungan pada timing chain dan memanjangkan jangka hayatnya.

Untuk maklumat lanjut mengenai barisan minyak enjin baharu ini, hubungi 1-800-88-2020 atau layari www.honda.com.my.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved