fbpx

Ford Ranger Wildtrak Sport dengan pembaharuan luar dan dalam, lebih hensem! Bermula RM158k

ford ranger wildtrak sport 2021 06

FORD telah memperkenalkan Ranger Wildtrak Sport iaitu satu edisi khas dengan harga bermula RM158,388 (atas jalan, tanpa insurans) di Semenanjung Malaysia.

Ini menjadikan Wildtrak sebagai varian permulaan, bermakna trak pikap dual-cab itu kini mendapat enjin 2.0-liter diesel biturbo berkuasa 213PS dan 500Nm, digandingkan dengan kotak gear automatik 10-kelajuan.

Apa yang baharu untuk Wildtrak 2021? Di luar, terdapat gril rekaan baharu, cermin sisi dengan warna Ebony Black, pemegang pintu dan tailgate, serta rim aloi 18-inci dengan warna hitam.

Sementara itu bahagian dalam diberikan scuff plate baharu di bahagian sisi dengan tulisan ‘RANGER’, tempat duduk kulit, serta stereng dengan jahitan kontra.

Ciri keselamatan turut diberi peningkatan, dimana Ford Ranger Wildtrak Sport ini dilengkapi Autonomous Emergency Braking (AEB), Forward Collision Warning dan Lane Departure Warning and Assist.

Ciri keselamatan standard sedia ada termasuklah enam beg udara, penggera tali pinggang depan dan belakang, Traction Control, Stability Control, Trailer Sway Control, Hill Descent Control, Hill Start Control, pengesan undur, ISOFIX, dan Mykey.

Ranger Wildtrak Sport turut didatangkan dengan ciri kemudahan seperti tiga port USB, soket 12-volt di depan, serta soket AC 230-volt 150 watt.

Sebagai tambahan, anda boleh miliki Ford Ranger baharu ini dengan pakej tint (RM2,700) dan dashcam (RM1,199).

Dua warna ditawarkan iaitu Saber (seperti dalam gambar) dan Absolute Black.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved