fbpx

Himpunan jentera BMW M di Pavilion Bukit Jalil pada 18 Disember ini

bmw m display 04

BMW Malaysia bakal melabuhkan tirai 2021 menerusi perbarisan jentera BMW M pada 18 Disember ini di Pavillion Bukit Jalil yang baru dibuka.

Ia diadakan dengan kerjasama BMW M Owners Club dengan ahli dan pemilik yang akan tiba dari seluruh negara untuk berhimpun bagi meraikan ulang tahun BMW M yang ke-50 pada tahun 2022.

BMW M sangat sinonim dengan prestasi dan sukan permotoran, diasaskan pada Mei 1972 dengan pengenalan model pertama mereka iaitu BMW 3.0 CSL.

Hanya 1,265 unit pernah dikeluarkan dan merupakan homologasi khas untuk melayakkan kenderaan tersebut bagi perlumbaan dalam European Touring Car Championship.

Hari ini, BMW M terkenal dengan model-model prestasi tinggi yang menampilkan ciri serta teknologi terkini BMW dari litar lumba dan dizahirkan ke model jalanan yang boleh anda beli.

Sebagai meraikan musim perayaan Krismas, kanak-kanak kurang bernasib baik dari Rumah Charis akan turut diundang untuk aktiviti khas pemberian hadiah oleh ahli-ahli BMW M Owners Club.

Bagi anda peminat kereta dan BMW, bolehlah datang ke Piazza of Pavilion Bukit Jalil pada 18 Disember nanti untuk melihat jentera-jentera seperti M2, M3, M4 dan X5 M dengan lebih dekat.

Acara akan berlangsung dari 10 pagi hingga 3 petang.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved