fbpx

Boleh tunggang PEV (kenderaan mudah alih elektrik) di Litar Sepang, slot RM62.50 sahaja

sepang pev track day thumb

BAIK, ini ada peluang menarik untuk anda pemilik/penunggang kenderaan elektrik mudah alih (portable electric vehicle atau PEV). Anda boleh usung PEV anda ke Litar Sepang dan ujinya di sana!

Ya, boleh tunggang apa sahaja e-skuter, e-bike, hoverboard, electric unicycle atau e-skateboard milik anda di Litar Antarabangsa Sepang sepanjang 5.543km yang pernah menjadi tuan rumah perlumbaan Formula 1 (F1).

Sepang International Circuit (SIC) telah mengumumkan PEV Open Track Day yang akan diadakan buat pertama kali pada 3 Disember ini.

Sesi itu akan berlangsung pada 8:00 malam hingga tengah tengah malam, di North Paddock. Pendaftaran boleh dibuat di Pit 5 dan 6 dan anda boleh parkir kereta di ruang P1, P2 dan P3.

Yuran kemasukan ialah RM62.50 sahaja satu kepala. Berminat? Boleh daftarkan slot anda secara online, hanya imbas kod QR di poster ini.

 

Untuk keselamatan, terdapat beberapa peraturan mudah yang perlu dipatuhi. Anda mestilah mempunyai top keledar dan kasut bertutup penuh. SIC juga menyarankan anda memakai pelapik siku dan lutut.

Sudah tentu peserta mestilah telah divaksinasi sepenuhnya, bermakna telah melepasi 14 hari dari tarikh dos kedua untuk Pfizer, AstraZeneca dan Sinovac, atau melepasi 28 hari untuk vaksin satu dos J&J dan CanSino.

Pitstop Café juga akan dibuka sepanjang masa dan makanan serta minuman luar tidak dibenarkan.

SIC berkata bahawa penganjuran ini dibuat memandangkan peningkatan populariti kenderaan PEV di Malaysia selain mempromosikan mobiliti bersih dan mesra alam.

Sebelum ini, SIC juga pernah menganjurkan Open Track Day untuk penunggang basikal.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved