fbpx

Perlumbaan penutup Vios Challenge pertama kali waktu malam, aksi menarik untuk pelumba dan penonton

tgr s4r3 finale 2021 04

PERLUMBAAN penutup bagi Season 4 Toyota Gazoo Racing dan Vios Challenge malam tadi menyaksikan drama dan aksi ditemani hujan renyai-renyai. Acara diakhiri dengan penyampaian hadiah untuk kesemua empat kelas kejuaraan.

Prince of Drift Malaysia yang juga duta Toyota Gazoo Racing Malaysia, Tengku Djan menamatkan perlumbaan dengan merangkul kejuaraan ketiganya dalam kategori Super Sporting.

Sementara itu, Clement Yeo dalam kategori Sporting memenangi kejuaraan pertama beliau manakala Shukri Yahaya akhirnya memenangi kejuaraan keseluruhan bagi kateogir Promotional.

Bagi kategori Rookie, pelumba muda yang berpengalaman dalam simulator, Naquib Azlan menjuarai kategori ini.

Perlumbaan finale semalam yang berlangsung di Litar Antarabangsa Sepang menyajikan antara aksi paling sengit sepanjang musim dengan tidak kurang dari tiga pelumba yang merebut kejuaraan keseluruhan.

“Dengan musim mencabar disebabkan pandemik, kami tetap bersyukur dapat menamatkan kejuaraan,” kata Akio Takeyama, Chief Motorsport Officer untuk Toyota Gazoo Racing Malaysia.

“Pengenalan perlumbaan malam juga menjadikan Vios Challenge lebih sukar dijangka dan ia menyeronokkan bagi pelumba serta penonton.”

“Kami akan kembali lagi musim depan, dan diharapkan dengan acara lebih besar!” tambah Takeyama.

Perlumbaan finale malam tadi juga dihadiri oleh Menteri Belia dan Suka, Dato’ Seri Ahmad Faizal Bin Dato’ Azumu yang sempat bertemu dengan pelumba-pelumba dalam kategori Rookie dan Promotional.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved