fbpx

Vespa 946 Christian Dior edisi khas ini koleksi terbaharu Sultan Johor

vespa 946 christian dior sultan johor 01

DYMM Sultan Johor Sultan Ibrahim ibni Almarhum Sultan Iskandar dilihat memiliki sebuah Vespa 946 edisi Christian Dior sebagai koleksi terkini baginda.

Sekeping gambar baginda bersama Vespa edisi khas itu tular di media sosial sejak dua hari lepas. Turut dikatakan juga Vespa 946 dengan kolaborasi bersama pereka fesyen terkenal Itali itu berharga sekitar RM150,000.

Vespa 946 Christian Dior ini dihasilkan dengan tema “semangat kebebasan, pergerakan dan ekspresi” dan ia bukan sahaja dijual di bilik pameran Vespa, malah boleh didapati di butik-butik Dior seluruh dunia.

946 edisi Christian Dior menampilkan tempat duduk tunggal dihiasi dengan corak Dior Oblique berwarna putih dan emas, kombinasi yang menjadi identiti jenama fesyen itu.

Ia juga hadir dengan kotak khas yang sepadan, juga dihiasi dengan logo Dior dan dipasang di bahagian kargo belakang. Aksesori lain adalah beg tangan dan topi keledar.

Vespa 946 Christian Dior dikuasakan oleh enjin 155cc silinder tunggal yang menghasilkan 12.9hp dan 12.8Nm tork. Menurut Vespa, skuter ini mempunyai tahap kecekapan penggunaan bahan api sekitar 2 liter per 100km.

Skuter ini juga dilengkapi brek ABS dua-saluran dengan Anti-Slip Regulation (ASR). Suspensi pula adalah lengan tunggal di depan dengan penyerak hentak hidraulik, manakala belakang menggunakan penyerap hentak tunggal dengan preload boleh-laras.

Gambar oleh: HRH Crown Prince of Johor

Rata-rata mengetahui bahawa baginda Sultan Johor merupakan peminat dan pengumpul kereta sejati.

Turut terlihat dalam gambar di belakang baginda adalah Hyundai Ioniq 5, Suzuki Jimny dan Rolls-Royce Cullinan.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved