fbpx

Berlagak marshal dan tahan trafik, kini diburu polis

berlagak marshal

BEBERAPA individu yang bertindak seperti marshal dengan menahan kenderaan awam di persimpang lampu isyarat bagi memberi laluan kepada konvoi motosikal berkuasa tinggi kini diburu pihak polis.

Satu video berdurasi 1 minit 10 saat tular di media sosial menunjukkan beberapa individu ‘berlagak’ marshal dan insiden dikatakan berlaku di Port Dickson, Negeri Sembilan.

Ketua Polis Daerah Port Dickson, Superintendan Aidi Sham Mohamed berkata, “Pergerakan motorsikal berkuasa besar ini dari Lebuh Raya Seremban-Port Dickson (SPDH) menghala masuk melalui lampu isyarat Sua Betong menghala ke bulatan Sunggala, Telok Kemang.”

Mengulas lanjut beliau berkata, pihak polis sedang mengesan individu yang bertindak sebagai marshal berkenaan.

“Kes disiasat bawah Seksyen 21 Akta Polis dan Seksyen 79(2) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

“Sesiapa yang memiliki maklumat berkaitan kejadian diminta beri kerjasama kepada pihak Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Port Dickson di Bahagian Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik atau menghubungi talian terus di talian 06-6472222,” tambahnya.

Dalam pada itu beliau juga menasihati kumpulan konvoi yang bergerak supaya tidak membuat sebarang tindakan memberhentikan, mengawal, melencong kenderaan di jalan awam tanpa sebarang kehadiran mana-mana pegawai polis.

“Tindakan ini boleh membahayakan kepada diri sendiri pengguna dan menyekat kebebasan bergerak di jalan awam,” katanya.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved