fbpx

Tukar Vellfire kerana kos sewaan lebih rendah dari Proton Perdana – MOF

toyota vellfire

PENUKARAN Kenderaan Rasmi Jawatan (KRJ) daripada model Proton Perdana 2.4 Premium kepada Toyota Vellfire 2.5L dapat menjimatkan perbelanjaan sewaan kenderaan kerajaan, menurut Kementerian Kewangan (MOF).

MOF sebelum itu memaklumkan kos sewaan bulanan bagi Vellfire adalah lebih rendah iaitu RM4,851.61 berbanding Perdana iaitu RM4,854.41.

“Penukaraan model KRJ juga dibuat berikutan penamatan pengeluaran Proton Perdana 2.4 Premium pada 2014”, menurut kenyataan itu.

Proton Perdana 2.4 Premium

Tular di media sosial baru-baru ini mengenai penggunaan model MPV Toyota Vellfire 2.5L menggantikan Proton Perdana sebagai kenderaan rasmi Jemaah Menteri apabila proses penggantian kenderaan itu dimulakan pada April lepas.

Menurut kementerian itu, cadangan penukaran model kereta yang digunakan sebagai kenderaan rasmi Jemaah Menteri itu telah dipertimbangkan semasa pentadbiran kerajaan terdahulu, namun hanya dilaksanakan tahun ini.

“Untuk makluman, usia KRJ bagi Jemaah Menteri sebelum penggantian pada tahun ini ada yang mencecah usia enam tahun sedangkan penggantian KRJ bagi Jemaah Menteri sebelumnya dijadualkan setiap empat tahun sekali.”

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved