fbpx

Honda RS-X 2021 tiba di Malaysia untuk mencabar Y15ZR, dilengkapi ABS, RM8.7k

honda rs-x 2021 thumb

BOON Siew Honda hari ini melancarkan sebuah motosikal yang dinanti ramai, iaitu Honda RS-X baharu! Ia bakal memberi saingan terus kepada Yamaha Y15ZR.

Ya, ini juga merupakan kembar kepada Honda Winner X di Vietnam, namun ia tetap menerima beberapa ciri unik khas untuk pasaran Malaysia.

Antaranya adalah bahagian ‘kepala’, ekzos, dan ia dilengkapi ABS (sistem brek anti-kunci) satu-saluran seperti varian tertinggi Winner X Sport ABS.

Honda RS-X boleh didapati dalam tiga pilihan warna iaitu Trico Edition (merah), Candy Caribbean Blue Sea dan Lemon Ice Yellow, dengan harga RM8,688. Ia turut hadir dengan jaminan dua tahun atau 20,000km.

Dari segi rupa, Honda RS-X menerima cowl badan penuh dengan rekaan aerodinamik, muka depan agresif dengan lampu dwi-LED dan ekor yang tirus. Ekzosnya juga direka seperti motosikal lebih besar, dan menurut Boon Siew Honda, memberikan bunyi menarik.

RS-X dikuasakan oleh enjin 150cc DOHC sejukan cecair yang menghasilkan 15.8hp pada 9,000rpm dan 13.6Nm tork pada 7,000rpm. Enjin Euro 4 ini digandingkan dengan transmisi 6-kelajuan.

Kapcai ini juga hadir dengan beberapa ciri praktikal seperti suis pembuka tempat duduk, rantai bertutup, dan panel meter digital dengan penunjuk gear.

Honda RS-X 2021 ini akan berada di semua pengedar sah tidak lama lagi dan untuk sebarang maklumat lanjut, layari www.boonsiewhonda.com.my.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved