fbpx

McLaren Speedtail #071 dilihat di Singapura, milik Tunku Idris

mclaren speedtail thumb

SEBUAH McLaren Speedtail yang difahamkan merupakan unit pertama dengan nombor pendaftaran Malaysia telah dilihat di Singapura. Beberapa gambar dikongsi oleh akaun Instagram @agentmlifestyle yang menunjukkan hypercar itu sedang dinaikkan ke atas sebuah trak.

Imej berkenaan kemudiannya dikongsi akaun Instagram @only.speedtail yang menjelaskan bahawa Speedtail #071 itu milik Tunku Temenggong Johor, Tunku Idris Iskandar Sultan Ibrahim memandangkan siaran itu turut meletakkan akaun baginda pada gambar.

Berdasarkan makluman dari netizen, Speedtail berkenaan berada di McLaren Singapore untuk penyelenggaraan.

McLaren Speedtail milik Tunku Idris ini menerima perincian khas seperti kemasan perak di separuh depan badan, manakala separuh belakangnya berwarna hitam. Ia didaftarkan dengan nombor plat J7711.

Untuk makluman, McLaren Speedtail merupakan model dengan kelajuan tertinggi pernah dihasilkan oleh pengeluar British itu. Ia pernah mencatatkan kelajuan 403km/j di sebuah litar di Amerika Syarikat pada 2019.

Speedtail dikuasakan oleh enjin 4.0-liter V8 twin-turbo yang menjana 1,055hp dan 1,150Nm tork. Namun rahsia kepada kelajuan tinggi yang mampu dicapai olehnya bukanlah output enjin semata-mata, tetapi rekabentuknya yang dioptimakan untuk mengurangkan kadar rintangan udara pada kelajuan tinggi.

McLaren Speedtail dijual pada harga 1.75 juta Euro (RM8.5 juta) dan hanya 106 unit akan dibina. Anda berminat dan ada kemampuan? Maaf, hanya individu tertentu sahaja layak membeli Speedtail ini dimana anda perlulah mendapat tawaran khas dari McLaren untuk membelinya.

Antara syarat untuk mendapat tawaran adalah anda perlu memiliki McLaren flagship sebelum ini seperti Senna dan P1.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved