fbpx

Penyusunan semula, AirAsia Investment kembali dikenali sebagai AirAsia Aviation

AirAsia antara syarikat penerbangan yang terus berusaha memberi perkhidmatan terbaik walau dunia berdepan pandemik Covid-19. - Foto ihsan Malay Mail
AirAsia antara syarikat penerbangan yang terus berusaha memberi perkhidmatan terbaik walau dunia berdepan pandemik Covid-19. - Foto ihsan Malay Mail

AIRASIA Group Bhd menamakan semula anak syarikat milik penuhnya, AirAsia Investment Ltd kepada AirAsia Aviation Ltd.

Ia susulan langkah penyusunan semula mewujudkan perbezaan di antara perniagaan syarikat penerbangan dan digital.

Memetik laporan Bernama, Bo Lingam yang merupakan bekas presiden (penerbangan) AirAsia Group dilantik sebagai ketua pegawai eksekutif kumpulan AirAsia Aviation.

Linggam bertanggungjawab menyelia empat syarikat penerbangan AirAsia Group iaitu AirAsia Malaysia, AirAsia Filipina, AirAsia Thailand dan AirAsia Indonesia.

Jelas Lingam, perubahan struktur itu membantu memacu pertumbuhan dalam perniagaan sebagai syarikat penerbangan dan digital.

“Entiti AirAsia Aviation memegang pelaburan syarikat penerbangan sedia ada kami dan mengorak laluan bagi usaha baharu untuk dibentuk apabila sampai masanya.

“Kami akan terus mengkaji pasaran baharu bagi operasi dari sana pada masa akan datang, seperti Kemboja, supaya kami dapat menghubungkan kembali Asean dengan tawaran tambang nilai dan gaya hidup terbaik,” katanya lagi.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved