fbpx

Jualan Toyota melonjak pada September, tawar promosi Kunjung & Menang dengan hadiah lebih RM30,000

toyota corolla cross 02

DENGAN situasi pandemik Covid-19 yang perlahan-lahan bertambah baik serta kehidupan yang mula kembali normal, perniagaan juga memperlihatkan peningkatan dari sudut jualan.

UMW Toyota Motor (UMWT) mencatatkan jumlah jualan keseluruhan sebanyak 8,033unit, peningkatan 5,509unit berbanding Ogos. Ini terdiri daripada 7,931unit Toyota dan 102 kenderaan Lexus.

Jumlah ini juga 43 peratus lebih tinggi berbanding bulan sama tahun 2020 yang hanya mencatatkan 5,605unit kenderaan terjual.

Lexus LM 350 serlahkan kemewahan di atas jalan raya

Secara terkumpul, jualan semasa tahunan (year-to-date) bagi kenderaan Toyota dan Lexus di Malaysia mencecah 43,594unit pada penghujung September.

Bagi tempoh sembilan bulan yang sama pada 2020, jumlah keseluruhan tersebut hanya mencatatkan 25,978unit. Ini menjadi petunjuk yang jelas terhadap situasi buruk akibat Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) pada separuh kedua tahun 2020.

Presiden UMW Toyota Motor, Ravindran K. juga berkata, “Bilik pameran kami telah dibuka dan menerima kunjungan ramai pelanggan setiap hari, dengan tempahan juga semakin meningkat.”

Beliau juga berkata, bahkan sebelum larangan pergerakan di mansuhkan, semua kemudahan syarikat ini telah disanitasi dan bersedia untuk menerima pengunjung dengan pematuhan prosedur operasi standard (SOP) seperti yang digariskan oleh Kementerian Kesihatan.

Kunjung & Menang

Untuk mengalu-alukan semula kedatangan pengunjung ke bilik pameran seluruh negara, UMWT kini sedang menganjurkan promosi “Kunjung & Menang” dengan hadiah keseluruhan bernilai RM30,000 untuk dimenangi. Tiada pembelian yang perlu dibuat.

Pelanggan boleh mengambil bahagian dengan cara berkunjung ke bilik pameran rasmi, ambil gambar dan muat naik ke media sosial (seperti Facebook dan Instagram) berserta kapsyen. Kemudian, maklumkan kepada UMWT URL hantaran terbabit agar ia boleh dinilai.

38 hadiah untuk dimenangi itu termasuklah hadiah utama iPhone 12 (64 GB), dua hadiah tempat kedua berupa TV Samsung 4K LED 55-inci dan dua hadiah ketiga berupa pengering rambut Dyson Supersonic.

Hadiah saguhati pula terdiri daripada kerusi TT Racing Maxx untuk gaming, headphone Bose Quiet Comfort 35 tanpa wayar, papan kekunci gaming Kingston Hyper X, alat sanitasi udara mudah alih untuk kereta Philips dan kad Touch N’ Go kustom dengan nilai terisi sebanyak RM100.

Mereka yang merancang untuk membeli kenderaan baru Toyota pula boleh menikmati ansuran bulanan rendah dengan Toyota EZ Beli.

Untuk pegawai kerajaan, UMWT juga menawarkan program Jom Drive (dengan kerjasama Toyota Capital Malaysia) dengan manfaat istimewa dan sepilihan pelan pembiayaan.

Permohonan (dengan dokumen sokongan) sangat ringkas dan akan diproses segera agar pembeli boleh menikmati kenderaan Toyota baru mereka dalam masa yang singkat.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved