fbpx

Rentas negeri dibenarkan mulai esok 11 Oktober 2021

balik kampung rentas negeri

SEPERTI dinanti ramai, aktiviti rentas negeri secara rasminya dibenarkan mulai esok (11 Oktober 2021) tanpa memerlukan kebenaran polis bagi mereka yang telah lengkap dos vaksinasi.

Perdana Menteri, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata ini adalah berikutan kadar vaksinasi bagi populasi dewasa kini telah mencapai 90 peratus.

Kebenaran ini turut tertakluk bagi pergerakan untuk aktiviti pelancongan, namun kebenaran tersebut tidak terpakai bagi pergerakan ke kawasan atau lokaliti yang tertakluk di bawah PKPD.

Ismail Sabri berkata, tiada lagi sekatan jalan raya (SJR) di sempadan-sempadan negeri.

“Tetapi pihak polis akan membuat pemeriksaan secara rawak seperti di R&R misalnya untuk memeriksa status vaksinasi mereka yang mambuat perjalanan rentas negeri,” katanya.

Beliau turut mengingatkan rakyat Malaysia supaya sama-sama mematuhi peraturan dan SOP yang telah ditetapkan kerajaan.

Ismail Sabri menambah bahawa kebenaran pergerakan ini turut diberikan kepada mana-mana rakyat Malaysia yang ingin membuat perjalanan ke luar negara tanpa memerlukan permohonan MyTravelPass seperti sebelum ini.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved