fbpx

Kempen ‘Melakan Visit Melaka’, polis tamatkan SJR antara daerah

Gambar fail sekatan jalan raya (SJR). - Foto ihsan Malay Mail
Gambar fail sekatan jalan raya (SJR). - Foto ihsan Malay Mail

POLIS menamatkan kesemua tujuh operasi sekatan jalan raya (SJR) di tiga daerah di Melaka bermula tengah malam ini.

Ia berikutan peralihan negeri Melaka ke Fasa Tiga Pelan Pemulihan Negara (PPN) bermula esok.

Ketua Polis Melaka Datuk Abdul Majid Mohd Ali bagaimanapun berkata, SJR di pintu masuk negeri berkenaan masih dikekalkan.

“Penutupan SJR terlibat berkuat kuasa 12.01 tengah malam ini selari dengan hasrat kerajaan negeri untuk merancakkan sektor pelancongan.

“SJR di semua pintu masuk negeri bagaimanapun masih kekal kerana Melaka masih menutup pintu masuknya kepada pelancong luar negeri,” katanya.

Dalam perkembangan lain, Abdul Majid berkata pihaknya mengeluarkan kompaun bernilai lebih RM7.2 juta kepada 2,226 individu, perbadanan dan syarikat.

Kompaun dikeluarkan atas pelbagai kesalahan melanggar Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) sejak 1 Jun hingga 3 September lepas.

Sebanyak 3.54 juta kenderaan diperiksa dengan 6,603 daripadanya diarah berpatah balik.

“Bagi Fasa Dua PPN yang bermula 4 September hingga semalam pula, sebanyak 387,405 kenderaan telah diperiksa dan 1,138 daripada jumlah itu diarah berpatah balik.

“Manakala 64 permohonan rentas negeri daripada 26,143 keseluruhan permohonan yang diterima terpaksa ditolak kerana tidak memenuhi kelayakan ditetapkan,” katanya lagi.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved