fbpx

Bentley Continental ini dibakar untuk langsai hutang RM500,000

bakar bentley 01

SEBUAH Bentley Continental GT difahamkan dibakar bagi membuat tuntuan insurans palsu bagi menyelesaikan hutang ‘ah long’ yang mencecah setengah juta.

Kereta mewah itu adalah satu dari tiga yang dilaporkan dibakar dua rakan. Dua lagi kereta yang terlibat adalah Ford Fiesta dan Hyundai Accent.

Taktik dua lelaki berusia 36 tahun itu telah dihidu pihak polis sebelum mereka diberkas di sekitar Bandar Melaka pada 13 dan 14 September lepas.

Ketua Polis Melaka, Datuk Abdul Majid Mohd Ali berkata, suspek pertama membuat laporan pada 13 September mendakwa kereta jenis Bentley Continental GT miliknya telah terbakar di Taman Datuk Tamby Chik Karim, Batu Berendam.

Polis kemudian menerima dua lagi laporan daripada individu lain mengenai kejadian kebakaran kereta jenis Ford Fiesta dan Hyundai Accent.

“Apabila polis pergi ke lokasi, kita dapati ada keraguan berhubung kejadian itu,” katanya.

“Pengadu pertama ditahan pada pukul 5:30 petang pada hari sama manakala rakannya ditahan keesokan harinya,” kata Abdul Majid pada sidang akhbar di Balai Polis Sungai Udang semalam.

Kedua-dua suspek dipercayai telah membakar kenderaan itu untuk membuat tuntutan insurans dan merancangnya sejak tiga bulan lalu.

“Kes ini juga adalah yang pertama membabitkan modus operandi membakar kenderaan sendiri untuk membuat tuntutan insurans,” katanya.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved