fbpx

KLIA Ekspres dan Transit mula beroperasi semula 13 September ini

express rail link erl

EXPRESS Rail Link Sdn Bhd (ERL) akan mengoperasikan semula perkhidmatan tren KLIA Ekspress dan KLIA Transit bermula 13 September. Ia akan beroperasi secara gabungan dari 6:00 pagi hingga 10:10 malam setiap hari.

ERL berkata dalam satu kenyataan bahawa keputusan itu lanjutan dari pengumuman Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob yang membenarkan Kuala Lumpur, Putrajaya dan Selangor untuk beralih ke Fasa Dua Pelan Pemulihan Negara (PPN).

Tren akan menjalankan perjalanan dengan jarak satu jam dan jadual akan diubah mengikut keadaan untuk menampung jumlah penumpang yang bertambah, katanya.

ERL juga akan menawarkan semula Weekly TravelCard percuma untuk setiap pembelian Monthly TravelCard dengan MyKad berdaftar. Promosi ini akan berlangsung hingga 30 November untuk menggalakkan orang ramai yang kembali ke pejabat mereka untuk menggunakan pengangkutan awam.

“Monthly TravelCard memberikan penjimatan banyak untuk pengguna harian, sehingga 83 peratus,” kata kenyataan itu.

Perkhidmatan tren ERL sebelum ini dihentikan sementara bermula 4 Jun dengan pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan dengan perbincangan Kementerian Pengangkutan dan Agensi Pengangkutan Awam Darat (APAD).

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved