fbpx

Modenas Dominar D400 2021 kini dinaiktaraf, pilihan dua warna baharu, RM14k

Modenas Dominar 400 motosikal mampu milik untuk semua rakyat Malaysia. - Foto ihsan Modenas
Modenas Dominar 400 motosikal mampu milik untuk semua rakyat Malaysia. - Foto ihsan Modenas

MODENAS hari ini memperkenalkan varian motosikal Dominar D400 2021 yang telah dinaiktaraf. Model sports tourer ini menerima beberapa peningkatan teknikal, serta dua pilihan warna baharu berbanding versi asal yang dilancarkan pada tahun 2018 lalu.

Dominar D400 terbaharu ini ditawarkan pada harga RM13,997.00 (tanpa insurans dan cukai jalan).

Roslan Roskan, CEO Modenas berkata, motosikal terbaharu ini merupakan sebuah model yang dinantikan ramai, dan beliau yakin ia akan menjadi model yang digemari ramai berdasarkan peningkatan teknikal, gaya baru, serta harganya yang berpatutan.

Antara ciri naiktaraf paling menarik pada model kali ini adalah fork dengan penyerap hadapan terbalik (upside down), menggantikan fork teleskopik konvensional pada model terdahulu.

Enjin 373cc DOHC dengan teknologi DTS-i sejukan cecair menjana 40PS dan 35Nm tork pula menerima sistem ekzos dengan muncung berkembar baharu.

Dominar D400 terbaharu ini juga menampilkan cakera brek bersaiz 320mm di hadapan dan 230mm di belakang, serta dilengkapi brek ABS (Anti-lock Braking System) two-channel.

Ia turut dilengkapi penyerap hentakan tunggal Nitrox di belakang yang membolehkan penunggang membuat penalaan suspensi untuk mendapat kualiti tunggangan menepati kehendak masing-masing.

Ciri lain adalah sistem klac Assist And Slipper yang akan membantu melancarkan pertukaran gear secara mengejut.

Tampil lebih bergaya, varian ini juga menerima kemasan “tankpad” bercorak karbon baharu serta logo Dominar pada tempat duduk belakang.

Ia turut didatangkan dengan dua paparan meter LCD yang memaparkan segala maklumat seperti gear, kelajuan, jarak perjalanan, jam, rpm serta tahap minyak.

Lampu hadapan automatik pula dari jenis “LED mosaic” yang mampu memberikan pencahayaan lebih jelas pada waktu malam serta membolehkan penunggang dilihat dari jarak sejauh 1.5km.

Modenas Dominar 400 kini ditawarkan dengan dua pilihan warna baharu iaitu Savanna Green dan Charcoal Black.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved