fbpx

Michelin X Multi T tayar lori untuk jangka hayat lebih panjang, pengendalian lebih stabil

michelin x multi t2 01

MICHELIN telah melancarkan X Multi T2, iaitu tayar terbaharu untuk trak dan lori, disasarkan kepada syarikat yang membekalkan perkhidmatan pengangkutan.

Tayar ini menurut Michelin mempunyai jangka hayat panjang, justeru kadar penggantiannya dapat diminimumkan. Ia juga lebih ringan kerana pengurangan dalam jumlah bahan yang digunakan – menjadikannya lebih mesra alam.

Untuk memenuhi kriteria ini, Michelin X Multi T2 telah memperkukuhkan lapisan ‘crown plies’ yang meningkatkan daya tahan tayar tersebut sebanyak 26 peratus terhadap pelbagai jenis bahaya di jalan raya.

Teknologi Michelin Regenion turut membekalkan kos perbatuan lebih rendah, jangka hayat lebih panjang (hingga 15 peratus) serta cengkaman lebih baik dalam apa jua cuaca.

Dengan reka bentuk bunga tayar yang baharu, Michelin X Multi T2 kini mempunyai ciri ketegaran yang lebih tinggi ketika membelok, dengan penambahbaikan sebanyak 10 peratus dari segi kestabilan, menjanjikan pemanduan lebih selamat.

Akhir sekali, formulasi campuran getah baharu yang digunakan dalam tayar ini menawarkan penambahbaikan hingga 10 peratus dari segi perlindungan terhadap penggunaan agresif.

Bersifat mesra alam serta lebih lasak, tayar Michelin X Multi T2 menggunakan jumlah bahan yang lebih rendah.

Justeru, beratnya dapat dikurangkan sebanyak 1.7kg berbanding produk terdahulu selain turut menawarkan kecekapan tenaga lebih tinggi, seterusnya mengurangkan pelepasan CO2.

Pengarah Komersial B2B Michelin Malaysia, Timothy Mitchell mengulas, “Tayar baharu ini merupakan solusi yang ideal bagi para klien kami, ia menjamin keselamatan pemandu dan barangan yang diangkut, selain mengoptimumkan kos dan produktiviti.”

X Multi T2 kini disediakan dalam dimensi 11R22.5 di semua pusat pengedaran tayar trak dan treler Michelin yang bertauliah di seluruh negara.

Untuk maklumat lanjut, sila layari https://www.michelin.com.my.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved