fbpx

Will.I.Am dilantik jadi duta Mercedes-AMG GT63 S E Performance, kenapa?

will.i.am mercedes-amg gt63s e performance

MERCEDES-AMG baru-baru ini melancarkan sedan prestasi tinggi terbaharu mereka, GT63 S E Performance yang berkuasa 831hp dan kini hadir sebagai plug-in hybrid (PHEV).

Dengan itu, mereka turut melantik seorang duta, penyanyi popular Amerika yang juga pemenang anugerah Grammy tujuh-kali, iaitu Will.I.Am. Kenapa dia?

Menurut kenyataan media oleh Mercedes-AMG, Will.I.Am ialah “rakan niaga yang sesuai untuk Mercedes-AMG. Kerana dia bukan sahaja peminat kereta, dia juga membawa DNAsama dengan kami: sentiasa satu langkah ke depan, berinovasi dengan minat, dan melangkaui had dalam mencapat matlamat.”

Kami setuju penyanyi Black Eyed Peas itu seorang yang “sentiasa satu langkah ke depan, berinovasi dengan minat dan melangkaui had dalam mencapat matlamat”, tapi kami tak pasti dengan kenyataan dia peminat kereta.

Anda mungkin pernah tahu bahawa Will.I.Am mendakwa ‘mencipta’ kenderaan beliau sendiri menggunakan alat ganti Chrysler (ia sebenarnya DeLorean kustom, dihasilkan oleh West Coast Customs).

Will.I.Am juga pernah bekerja sama dengan Lexus pada 2014 untuk model NX, dan pada 2016, pernah mempertontonkan Tesla Model S yang agak luar biasa dengan fender lebar. Adakah dia seorang peminat kereta sebenar? Anda tentukan.

Menurut siaran ini, Will.I.Am akan bekerjasama dengan Mercedes untuk E Peformance, inovasi, dan beberapa projek muzik.

Mercedes-AMG GT63 S E Performance dikuasakan oleh enjin 4.0-liter V8 yang menjana 630hp dan 900Nm tork. Ini dibantu oleh motor elektrik dan bateri 4.8kWh yang membekalkan sehingga 201hp untuk 10 saat.

Secara keseluruhan, sistem ini menghasilkan 831hp dan 1,466Nm tork, menjadikan GT63 S E Performance sebagai model AMG paling berkuasa setakat ini. Kotak gear yang digunakan ialah automatik 9-kelajuan dengan sistem pacuan semua-roda 4Matic+.

GT63 S E Performance mampu mencapai 100km/j dalam hanya 2.9 saat, dan 200km/j kurang 10 saat.

Ciri lain pada sedan prestasi ini adalah suspensi udara dengan penyerap adaptif kawalan elektronik, tujuh mod pemanduan, brek karbon seramik, rim 20-inci depan dan 21-inci belakang, dan sistem infotainmen MBUX.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved