fbpx

Suzuki kembali ke Malaysia dengan 6 motosikal baharu

suzuki gsx r1000 03

ADA yang rindukan motosikal Suzuki? Anda boleh beli motosikal baharu nanti kerana jenama itu kembali ke negara ini di bawah Suzuki Malaysia Sdn Bhd. Syarikat ini akan menjadi pengimport, pengedar dan pemasang motosikal, ATV, alat ganti dan aksesori Suzuki di Malaysia.

Beberapa model sepatutnya diperkenalkan tahun lepas, tetapi disebabkan pandemik Covid-19, ia terpaksa ditangguhkan. Walaubagaimanapun, Suzuki kini telah melancarkan enam model baharu untuk pasaran Malaysia lengkap dengan rangkaian pengedar dan khidmat selepas jualan.

Pengedar adalah Suzuki Big Bike World, Suzuki Station Plus dan Suzuki Station yang terdiri dari bilik pameran CBU hingga ke pengedar bersaiz lebih kecil.

Bahagian khidmat selepas jualan pula akan disokong melalui dua kategori; Suzuki Exclusive Service dan Suzuki Service Corner.

Kesemua enam motosikal yang dilancar meliputi pelbagai kategori iaitu dari yang berprestasi tinggi, yang menampilkan gaya hidup urban, dual-purpose dan jentera street pertengahan. Di bawah ialah informasi untuk kesemua model tersebut:

GSX-R1000
Harga: RM99,289
Warna: Metallic Matte Black

GSX-R1000R
Harga: RM110,289
Warna: Metallic Triton Blue dengan Metallic Mystic Silver, Metallic Matte Black

Katana (GSX-S1000S)
Harga: RM77,989
Warna: Metallic Mystic Silver, Glass Sparkle Black

GSX-S750
Harga: RM40,989
Warna: Metallic Triton Blue dengan Glass Sparkle Black, Metallic Oort Gray dengan Glass Sparkle Black

V-STROM 650XT
Harga: RM37,989
Warna: Candy Red dengan Glass Sparkle Black, Champion Yellow

SV650
Harga: RM37,289
Warna: Pearl Brilliant White, Glass Sparkle Black

Kesemua enam model itu boleh didapati di Suzuki Big Bike World sementara model-model GSX-S750, V-Strom 650XT dan SV650 turut boleh didapati di Suzuki Station Plus.

Kesemua motosikal Suzuki hadir diberi jaminan dari selama 2-tahun atau 20,000km (yang mana terdahulu). Untuk maklumat lanjut, layari www.suzuki.com.my atau email kepada [email protected].

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved