fbpx

BMW X7 Tom Cruise dicuri semasa penggambaran Mission Impossible

FILE PHOTO: Actor Tom Cruise is seen on the set of “Mission Impossible 7” in Rome
FILE PHOTO: Actor Tom Cruise is seen on the set of "Mission Impossible 7" while filming in Rome, Italy October 6, 2020. REUTERS/Yara Nardi/File Photo

BMW X7 milik Tom Cruise dilaporkan dicuri semasa beliau sedang menjalankan penggambaran di Birmingham, United Kingdom (UK).

SUV itu digunakan untuk membawa Tom Cruise ke lokasi-lokasi penggambaran Mission Impossible: Impossible di sekitar bandar itu.

BMW X7 itu dibawa ke Church Street dan diparkir di luar Grand Hotel, tempat dimana Cruise tinggal, sebelum hilang di situ. Segala barangan dan bagasi milik pelakon Hollywood itu yang dilaporkan bernilai ribuan Pound, turut hilang sekali.

Walaubagaimanapun, SUV itu dijumpai “tidak lama kemudian” di Smethwick menurut polis, kira-kira 5km. Tetapi barangan di dalamnya tidak dijumpai.

Pelakon berusia 59 tahun itu menjadi sensasi di Midlands, UK sepanjang minggu dan dilihat memakai sut gelap dan kaca mata di pusat beli-belah Grand Central, Birmingham. Ia telah ditukar untuk kelihatan seperti lapangan terbang Abu Dhabi untuk penggambaran.

Cruise juga dilihat merakamkan babak-babak di depan barisan kedai di ruang utama stesen New Street dimana orang ramai dilihat berkumpul untuk melihat kelibat beliau.

Di Malaysia, BMW X7 hadir dalam varian xDrive40i Design Pure Excellence dan dijual pada harga kira-kira RM649,000.

Ia dikuasakan oleh enjin 3.0-liter turbo 6-silinder sebaris yang menghasilkan 340hp dan 450Nm serta dipadankan dengan kotak gear automatik 8-kelajuan.

X7 mendapat kelengkapan serba mewah seperti lampu BMW Laserlight, balutan kulit Vernasca, kemasan kayu Fineline Strips, bumbung panoramik Sky Lounge, kemasan kristal di konsol tengah, paparan instrumen digital, dan sistem audio premium Harman Kardon 464 watt.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved